Veckans fönster

Ibland försöker och lyckas konstnärer förena nytta med nöje. Så tycker jag det är med detta stationsfönster, som samtidigt (under rätta ljusförhållanden) som det släpper in dagsljus i en ganska mörk stationsmiljö även skapar ett vackert ljusspel. Jag blev glad denna sena morgon. Ännu gladare blev jag att jag hann fånga fönsterljuset på bild innan tåget åkte vidare... så fotot är taget genom ett tunnelbanetågsfönster på stationsfönstret ut mot Liljeholmsparken.




Ljuset är på väg tillbaka, dagarna blir längre. Snart kan vi börja skala av oss en del av alla klädlager ;-)

Detta får bli min fönstertolkning denna vecka,
Gär du in på Susannes fotoblogg kan du hitta fler fönster,
bara klicka här >>    <<
Erik

Kommentarer:

1 Karin:

Snyggt och imponerande fångat! Speciellt under de beskrivna förhållandena. Roligt med sådana unika fönster! Kan tänka mig att det fångar ljuset på många sätt beroende på väder etc. / Trevlig helg!

2 Christer:

Ja, det var snyggt!

3 Marie Carpe Diem:

Wow det var läckert. Och taget genom rutan på t-banan också. Otroligt att det blev så bra. :-)

4 Susanne:

Förstår precis din glädje över att ha fångat denna ögonblicksbild. Ibland ser man ett foto och när man fångar det i flykten blir man glad. Speglingarna här är otroligt fina! :)

5 Erik:

Tack för kommentarerna! Ja, ett klart intressant fönster som några resenärer i varje tunnelbanetåg som stannar/passerar kan njuta av. Synd att inte utsikten är så vacker... Jag stod vid ett dörrfönster, kanske nytvättat tågset med rena rutor?

6 Amanda:

Du har fått fram spektrat i glasen och ett härligt ljus. Amanda

Kommentera här: