Tisdagstema

Tisdag som tema. Vad är tisdagar för mig? Ja så här runt fastan kan det bara vara en sak!




Hi, hi, nog det lättaste fototema jag stött på, ja att välja foto.
Just denna semla köpte jag igår måndag 9 mars, men det blir minst en semla idag också!
Ha en skön tisdag! Här snöar det för fullt (inte så skönt).


Vad andra har valt för att gestalta sin tisdag finner du på Tisdagstema

 
(Inte lätt att sova, med täppt näsa mm)

Känner att jag behöver uppdatera (tisdag kl. 11), nu när jag kikat på några andra bloggare...
Först, nej jag blir nog aldrig trött på semlorna :-) Fast jag avskyr torra, billiga snabbköpssemlor, blää! Fel att kalla dessa bullar för semlor! Kosta på er att äta en riktig konditorisemla när ni äter dessa säsongsbullar, kvalité före lågpris!

En vanlig tisdag är nog bilderna här under mer tisdagsbeskrivande!


Just här tog jag bussen ovanligt sent på morgonen, insåg att få åker så sent... Brukar vara välfylld hemåt på eftermiddagen, men smidigt och skönt slippa trängas på tunnelbanan.



På tisdagar träffas vi fyra "gubbar" och spelar pingis i lokal bakom denna bassäng. En granne har dessa fina friskvårdslokaler i källaren på kontorshuset där han jobbar. Många år sedan jag senast spelade bordtennis, men spelet blir bättre och bättre och som motionsform är det bra. Bastubadet efteråt tillhör höjdpunkterna, så skönt rensa porerna :-) Lite vattenplask är inte heller dumt och trevlig "koppla av"-hörna finns också.

(klicka så blir bilden större)

Men just idag blir det inget av friskvården, har tyvärr feber i kroppen.
Erik

Kommentarer:

1 Carina:

Hmmmm ser väldans smarrigt ut...

2 veronica-ifokus:

Jepp, instämmer skulle oxå vilja ha en idag!!!

=)

3 Sara:

Mmmm, ser jättegott ut, men blir du inte less att äta semla varje tisdag...?!? :)

4 m:

Åh, vad den ser god ut! Du bor händelsevis inte i Malmö? (Så jag kan gå och köpa en!) Perfekt proportioner mellan bullhalvorna och grädden och dessutom mandelmassa ända ut i kanten! Mums!

5 Pysen73:

Det hade jag väl ALDRIG kunnat gissa, att tisdagar just nu skulle ha nåt med semlor att göra för dig?? ;o)

6 Erik:

Skoj att "bullen" uppskattas. Tack för kommentarer! Semlan på bilden köpt hos Örnsbergs bageri. En klar fyra, nästan en femma (nu när jag farit runt i Stockholm och har en del semlor att jämföra med).

7 Carina - inspirera:

Jomen, det klart att det ska vara en semla på tisdagen...bra tolkning!

Kramen.

8 Nukke:

Ser bra ut din Fettisdags bulle :)

Jag önskar riktigt bra Tisdag åt dig :)

9 jeanette:

Mums en sån blir det nog för mig också efter jag avnjutit min frulle, se bild hos mig.....

10 Lairama:

Mums!!!

11 Maria Berg:

Trevligt att kunna träffas så ett "gäng" och göra något tillsammans.

Semlor är inte dumt alls, nummera gör vi bullar med mandelmmas i och äter grädde till!

/MB

12 kadermo:

Har du provat semlor med vaniljkräm istället för mandelsmassa - busgott ! Be din konditor fixa en åt dig innan säsongen är över !

13 Ulrica:

Både "najs", mums, träning och avkoppling. Låter som en väldans bra tisdag... Ha det gott!

14 Mamma Russin:

mums..:) att bara titta på en semla går ju bra..:) hihi.. men jag hoppar över att äta den.. :)



fina kort!!



15 Mats:

Tack för en fyllig inblick - men semla är alltid bäst

16 Anette:

Har också ätit semla idag, från ett kondis! Det är verkligen skillnad mot snabbköpssemlorna. Kollade innehållsförteckningen och det är ens ingen mandel i mandelmassan......

Kul att träffas ett gäng och träna så där. Pingis kan bli riktigt svettigt!

Krya på dig! /Anette

17 Photos by Storm:

Så synd att du inte är pigg för det låter skönt med pingis och bad. Semlan ser väldigt god ut för jag gillar när det är massor med mandelmassa. Krya på dig/Lis

18 Photos by Storm:

Så synd att du inte är pigg för det låter skönt med pingis och bad. Semlan ser väldigt god ut för jag gillar när det är massor med mandelmassa. Krya på dig/Lis

19 Tony:

Det var en skön tisdag du hade.

20 Tony:

Ja fasen, den sista meningen missade jag... glöm den förra

21 Monkan:

Semla, härligt. Jag har också ätit en idag, hemgjord, sååå god. Men jag var lite feg och vågade inte fota, tänkte, kan man erkänna att man fortfarande äter semla? :-) Hur många veckor är det egentligen "tillåtet"?



Så vad modig du är som vågar visa ;-) Och semla är säkert jättebra mot feber :-)



Fast om de säljer fortfarande så ÄR det väl tillåtet att äta!

Kommentera här: