Stadsintryck i lördags

Åkte in till stan för att se vad bokrean hade att bjuda på och för att träffa en vän.
Det blev en kort bokreatitt, sedan förbi Bengans. Jag och vännen fann var sin svensk cd att senare på dagen kunna njuta av, var och en för sig (men vi lär ses rätt snart igen tror jag). Efter skivaffärsbesöket blev det flera utställningar... skojigt med betraktarrollen ibland.


Christian Walz nya (hans tredje) som kom runt storhelgerna, snygg popmusik som växer, mitt val hos Bengans.

Utan så mycket text följer några valda motiv under våra gemensamma upplevelser denna snöiga lördagseftermiddag, valet av fotografiska motiv varierade... vi såg olika saker eller samma sak på olika sätt. Skoj!


Klarakollekt, humanism eller kultur eller kanske båda..?



En oväntad och lite annorlunda ismaskin, kanske inget att stoppa i drinkglaset...



Gunilla Klingbergs mönster av lågpriskedjors logotyper och där innanför mer konst av denna gästkonstnär på Bonniers Konsthall. Huset syns tydligt från alla tåg som åker norrut från Centralen, på höger sida 



Dessa förvaringsskåp gav mig ingen ro! Det var något galet med skåpnummerordningen...


Många metallstänger blir det när man går runt en del hus, som här på Torsgatan. Bullrig bangård på baksidan!



Gjutjärn är vackert! Denna ganska lilla bro är som en liten skatt, min vän erbjöd denna gåva :-)
Jag kommer att återkomma till bron vid bättre väderförhållanden. Verkligen älskar broar, gör sig ofta bra på bild också.


ett oväntat självporträtt... i konsthallen.



Centrala lampor.


Det kanske räcker så, mycket bilder kan trötta... Själv blev jag trött efter en väldigt trevlig eftermiddag :-) Tur jag kunde kommentera Melodifestivaltävlandet hos Jerry, annars hade jag säkert somnat ;-)
Många tankar tillsammans med vännen, flera nya tankevyer, det är som att starta en snöboll nerför en lång offpistbacke!
Men det var i lördags, nu är det ny arbetsvecka och måndagen är förbi (arbetsmässigt).
Ser mörkt ut där ute denna måndag eftermiddag, nu räcker det, "stämplat ut", ganska mentalt slut...
Undrar vad jag ska äta för middag idag?
Det löser sig nog...
Erik

Kommentera här: