Konstiga moln

Nu med allt regnande kan det utöver regnlåtar (se förra inlägget!) passa med några moln. Ingen manipulering har skett med fotona, kanske jag får tillägga (om det sitter någon och undrar och tänker Photoshop).

Lite av ett jubileum är det också, detta är mitt 1201 inlägg! Stora firandet kommer med inlägg nr 1221. :-) Min tolfte födelsedag var lite speciell, då fick jag en riktig stereoanläggning av min farbror Göran. Högtalarna hade han bytt element i, de lät ruggigt bra fast de inte var så stora. Det var en otrolig känsla att lägga på en lp på min nya skivspelare och det fanns en tung skivtallrik under hela vinylskivan. Att sedan kunna skruva upp volymen till smärtgränsen, vilken lycka. Så var det inte med min lilla Philipsspelare med högtalare i locket...
Om nu någon undrar över varför fira just detta inlägg? Skål och ett litet hurra!


En fin kväll på Sjöberget upptäckte jag detta, är detta en tydlig väderfront?


En kvart efter fotot togs kom knallar och ett häftigt skyfall, ganska kortvarigt sedan dök solen upp igen. Den typen av regn är helt okej, men ihållande regn i tre dygn (som nu), nej tack!
Erik

Kommentarer:

1 ElStiffo:

Jag spanade supervackra mörka moln vid Tumba idag vid 19.30-tiden. Jag borde ha gått av pendeln och fotat, men jag tror jag vill ha en bättre kamera först.

2 Fia:

Oj, vilka vackra moln! Tänk att vi har skådespelet på himlen varje dag alldeles gratis!

3 Inger Maryissa:

Verkligen bra bilder på molnen.

Moln och väderfronter kan verkligen se dramatiska ut och är roliga att fota.

Men har det åskat hos dig...här har jag inte hört en endast knall, "bara" regn...

Men vet av erfarenhet att vädret kan vara väldigt olika på olika platser här i Stockholm.

Ja, nu är man trött på detta väder, regn och kyla....

Får hoppas att solen och sommarvärmen kommer tillbaka för att stanna.

4 Anna:

Ett varmt hurra från Eskilstuna :)

5 Jens Nilsson:

http://www.youtube.com/watch?v=RZPsLkKOi8w

Kommentera här: