Fototriss - hett

              

Jag ser olika möjligheter på temat, så det blir en blandning denna vecka.


Foto ett: En varm lergryta med en god kyckling i.


Foto två: En "het" grupp Calaisa har releasespelning på Bengans (Drottninggatan). Nya cd:n "Grafton Street" är riktigt bra, kan rekommenderas varmt.


Foto tre: Brandförsvarsövning på jobbet, Brandfilten blev riktigt het efter att några släckt dockan, inte helt lätt kväva elden när fingertopparna blev brända (fick blåsor på två fingertoppar). "Svettig övning!" Kändes hur som helst bra med både skolbänkslektionen och praktiken.

Alla dessa tre foton är tagna de senaste veckorna, ett foto i fredags! Det får duga så här "mitt i natta", tycker jag ;-)


Troligen helt andra heta tolkningar här, på
Erik

Kommentarer:

1 Kadermo:

Bra att du övat brandsläckning, den heta övningen kan bli guld värd.

2 Bosse:

Trean känns hetast i din kluriga triss.

:-)

3 Jah Hollis:

Snygga tolkningar alla tre. Och Calaisatjejerna kommer ju från mina hemtrakter så de får min patriotiska röst den här veckan. :-)

4 Marie Carpe Diem:

Jasså du, i högsta hugg med kameran under brandövningen!?;-) Ska man inte släcka bränder då, ha, ha, ha. Fin triss. Kycklingen ser smarrig ut.

5 lilalili:

Härliga, heta bilder i din triss där jag nog tycker den hetaste är den i mitten. Jag gillar också deras musik! Kramis

6 marie roxbro:

Som det matvrak jag är så fastnar jag för kycklingen....

7 ElStiffo:

3an; livet ska brinna som en eld i bröstet (annars kan man lika gärna va död?)...

8 Lissen:

Hejsan Erik. När jag såg Calisa i ett tv programm när dom var i Usa, föll jag för deras värme och sköna sång. Kan ske jag borde köpa CD:n. Du påminde mej nu!

Bra bilder på hetta också.

Ha en underbar dag!

9 Amanda:

Heta toner, het mat och brandövning. Varierande och en bra triss. Het kan jag också tolka på flera sätt.

/Amanda

10 princexswe:

Klockrena heta bilder hos dig. Den första bilden med den smarriga kycklingen blir min favorit idag. Oj, va sugen jag blev.

11 Pialotta:

Verkligen hetta i dina bilder.. kyckling en het måltid.. din tvåa.. säkert en het grupp och inte minst din trea som jag verkligen gillar bildmässigt.. hett de:-) Ha de fint/Pialotta

12 Caroline:

Snygga heta bilder, där jag fastnar för trean! Bra att lära sig brandsläckning.



/Caroline

13 Mad World:

Fina bilder med bra blandning. Gillar sista bilden med den svarta röken. ;P

14 Jenny:

Ajaj, brinna vill man inte. Het gryta var nog den första jag sett. :)

Svar: Jo bilderna togs i natt (vid tre eller så) när fototrissen kom upp och nej, ingen risk för torrkok här inte.

15 Nilla:

Härlig tolkning. Maten ser jättegod ut. Och Calaisa gillar jag skarpt. Och brandövning, ja det behöver vi nog alla lite då och då.

16 Famos/Menageriet:

Bra bilder på temat!

Din tredje bild väcker minnen, eftersom jag också gått en kurs i hur man släcker eld och skulle släcka en brand i en burk med matolja. Det var ju både hett och otäckt, så jag vågade mig inte så långt fram, utan ledaren fick nästan dra mig dit för att släcka. Skulle det brinna på riktigt så skulla jag nog inte tveka en sekund!

Nu är jag hungrig, så den första bilden blir min favorit idag!

Ha en fin vecka!

17 Nukke:

Oj Brandövning och heta musiken !!! De finns ändå så olika slags heta saker då man riktigt tänker på saken !! Bra o annorlunda bilder !

18 Majsan:

Sista bilden ser mer än het ut..

19 Sandra:

Bilderna är tagna på yrkes-sm som jag deltog i förra året, därav de lite annorlunda/mystiska lösningarna. Jag tror det är plastskivor med borrade hål i som blommorna stuckits i...

20 christina:

Bra blandad "bildlek" som gav denna triss!

21 Muninet:

Sista bilden såg läbbig ut och stack ut så jag fastnar för den! Hoppas fingrarna har läkt nu :)

22 NatureFootstep:

det var en bra blandning tyckte jag. Men jag tar nog kycklingen som favorit.

23 Erik:

Tack för alla kommentarer. :-) Roligt att favoritbildsvalen är så spridda mellan trissens foton.

24 foto CHIP:

Heta bidrag så det förslår - hetast för mig blir kycklinggrytan - jag saknar min lergryta vet inte vart den tagit vägen :)

Kommentera här: