Veckans port # 17, en innerdörr

Nu var det några veckor sedan jag deltog i denna fotoutmaning. Under semestern var jag inne i ett dunkelt rum som hade vackra, riktigt gamla tapeter. Säkert många olika öden som beseglats där inne. Numera tror jag inte lokalen används på samma sätt som de gjort förr. Jag tog en serie foton, men de flesta blev dåliga och jag hade tidsbrist. Planen var att återvända vid en annan tidpunkt, men så blev det inte. Fast det lär kunna ske nästa gång jag passerar den lilla bruksorten.

 
Jag hoppas att de följde devisen ovanför dörren...

  Årtalet när lokalen började användas   


Helt andra innerdörrar kan du finna här!
Erik

Kommentarer:

1 Hedwig:

Det var ett vackert rum med många vackra detaljer. Kul att du är med igen.

2 Dulsinea:

Ja, . döm rätt vist. Man får intrycket med den gamla skrift sättet att personen läspar. Vackert tycker jag

dulsinea

Kommentera här: