Veckans fönster nr 41

Dags igen för ett fönster, temat är grönt. Väljer ett lantligt fönster.



Utanför fönstret är det grönt, somrigt!
Behöver kanske inte nämna att jag trivs att gå runt där inne och undersöka prylarna som finns där. Det mesta man kan behöva av reservdelar, fast när behövs reservdelar till en mjölkningsmaskin, när korna sedan länge har slutat gå och beta på ängen? Men skruvar och muttrar kan komma till användning... den som letar lär finna...
Alla samlare skulle kunna ha nytta av en gammal lada, om inte annat så för förvaring av allt ihopsamlat ;-)

Andra gröna bidrag här,
Erik

Kommentarer:

1 ElStiffo:

Va härligt! Det brukar lukta gott i gamla lador också. Det mesta är helt annorlunda jämfört med det man är van vid. Om man bor i stan alltså. Det är flera år sedan jag var i en lada...Fin bild!

2 Rajson:

Ett riktigt "manligt" fönster!

Har sett ett program i TV om en härlig ung dansk bonde som älskar samla på ALLT!

Han försöker köra traditionellt små jordbruk med häst och allt.

Undrar bara om han blir färdig med alla sina 100 projekt!

Du har kanske samma talang?

Snygg bild blev det i alla fall!

3 Della / Var Dag ett Äventyr:

Superb bild!

4 Ninni:

Alltså där vet jag en som skulle stormtrivas...han jag bor tillsammans med :) Han har ända sedan han var liten drömt om att få ha en ladugård men det skulle säkert gå bra med en lada också.

Konstigt nog så känner jag mig som hemma när jag ser din bild...går man ner i vår källare in i "snickarrummet"...då möts man av en liknande syn.

Underbar bild!

5 Susanne:

Åh, vilken härlig bild! Underbart med alla prylarna som ligger och dräller, kugghjulet som hänger där och så det ljust gröna utanför. Tankarna far iväg till barnboken om Pettson, han med Findus, av Sven Nordqvist.



Lite info med anledning av din kommentar hos mig:

Vilket temat blir kommer i ett inlägg sent på torsdagen.

Själva fönstret kommer sent på fredagen och sedan är det bara att publicera bidrag, vilket går utmärkt hela veckan.

Webbloggs/Bloggs RSS-flöden verkar vara lite sena och oregelbundna och då syns inte inläggen direkt utan efter en viss fördröjning. Kanske därför du inte märkt när mina inlägg kommit.

6 Jah Hollis:

Härlig och stämningsfull bild. Jag antar att den som vet vad han (eller hon) söker kommer att finna det någonstans därinne. :-)

7 Bosse:

WOW! Rena rama Rembrandt!

Finns där några reservdelar till en Revox A77:a?

:-)

8 Thorgun:

Härligt fönster, annorlunda och väldigt uttrycksfullt med ljuset, kontrasterna och den suddiga grönskan.

Kommentera här: