Rangordning, nää men listigt

Bara en liten lista, väldigt blandat.

1. Kolla efter lämpliga höstblommor att ha på balkongen! Någon som har tips på blommor?
2. Börjar vi bli historielösa? Startar vår historia redan igår? Vilken del av historien är viktig?
    Jo, jag vet, poängen är viktig (hö, hö)! Men nu tänker jag historia i större perspektiv, redan de 
    gamla grekerna... och allt som sedan passerat.
3. Behöver mer lekakulor om nu nytt ska ner i blomlådorna! Blomjord har jag.
4. Undrar om navelludd kan stoppas i en glasburk och ställas ut på Konstfack i vår som konst?
5. Byta bloggvärd eller inte byta bloggvärd, det är frågan.
6. Jag har en massa saker jag kan göra, men egentligen ingen lust till något alls. 
     Brukar diska då, så det lär jag göra idag också!
7. Leta nya gympadojor, vill kunna växla skor... (ett dyrt par tappade plötsligt ena sulan!)
8. Såg Stellan Skarsgård slåss med satan på tv igår (det var "Exorsisten - the beginning"), 
    ganska underhållande och där finns viss likhet mellan Stellan och Max. 
    Är gud och satan samma sak, bara "olika sidor av myntet"? Gud är ju allsmäktig...
9. Tror jag lyssnar på the Beatles "White album" och Lennons "Revolution 9" när jag diskar.
    Number nine, number nine... den låten är skönt udda. I höst ska hela Beatleskatalogen
    komma ut i perfekta monoversioner. Ska låta suveränt (läste jag någonstans). Behövs
    dessa låtar ännu en gång? Kanske för de musikaliskt historielösa?

                 
                 Mandelpotatis är gott! "Fågelpotatisen" smakade precis som vanligt, ingen bismak
                 av fjädrar där inte.

10. Hade tänkt ha en tionde punkt, men struntar i den! Diskvattnet kallnar...
      (Fasen vad bra "White album" är!)
Erik

Kommentarer:

1 Erika:

Varför inte "Höstaster" både vackert och finns i fler färger, plus en blomma som står väldigt länge.



Ser din lilla potatis, och kom att tänka på dom två jag tagit bilder på. En ser ut som ett hjärta den anda som en pingvin både framifrån och i profil. Får väl stoppa in dem i ett inlägg någon dag.



Det är inte alltid det dyra håller längst, kanske massproduktion av paret du tappade sulan på. :)



Ska man diska också, är det därför det ligger en diskbortse intill kranen? :) I mitt kök finns inte en enda kopp eller sked osv. när jag släcker och natta köket inför natten. Vill inte komma ut morgonen efter och se disk på bänken, fy och usch. Den lilla pedanten bor i mig, men inte sjukligt pedant bara en riktigt ordentlig ordningsmänniska. Yes!



Vinkelevink!



2 Erik:

Tack för blomtipset Erika! Ja det är sant, inte alltid det dyra håller längst. Nu är allt både diskat och torkat och instoppat! :-)

3 ElStiffo:

Beatles i mono! Det var goda nyheter. Det tog ett tag innan jag fattade varför det lät annorlunda i radion. Det var för att jag hade monovinyllpn och singlar. I början.

Kommentera här: