Ett fönster

Veckans Fototriss vill se insekter. Suck! Jag tar i princip aldrig foton på småkrypen. Dels har jag inget intresse och de är rackarns knepiga att få på bild. I alla fall skarpa och snygga foton. Så under veckan ska jag försöka hinna med att fånga lite insekter, i alla fall tre skapliga, värda att publicera. Något insektsarkiv har jag inte, så det får bli nya foton. Kanske går det att fixa...?
Ett fototema som jag gillar,    har paus. Men jag kör vidare själv (tror Ninni också tänker visa upp ett fönster, hon har redan publicerat en insektsrik Fototriss!) och visar upp ett fönster från en granne på landet.

Så denna söndag väljer jag ett fönster, till det fototema som tagit semester... hoppas Susanne har fint väder där hon är.
Mitt fönster ser man igenom, helt igenom hela stugan!



Jag längtar ut till landet, där resten av familjen håller hus. Men jag behövs på jobbet... ;-)
Erik

Kommentarer:

1 Erika:

Vilket vackert fönster, och så lantligt det ser ut. Jag får en längtan långt från staden, när jag ser ditt fina fönster. Så fint det är fotograferat, med tanke på att man ser igenom ut till naturen på andra sidan. Ser en träsoffan precis innanför, säkert lika lantlig och fin.

2 Susannes fotoblogg:

Hej där hemma i Sverige! Roligt att se några fönster när jag nu klickar mig in på min överfyllda google reader för att kolla bloggar jag vanligtvis följer.



Och visst har jag fint väder. Kom igår med tåg till Milano från ett fruktansvärt hett Rom där asfalten smälte under skosulorna om man stod stilla för länge. Här i norra Italien är det liiite svalare.



Till på fredag kanske jag hinner med några foton. Av italienska fönster och andra motiv härifrån.



Ci vediamo!

Kommentera här: