Ett roligt besök

Ute på landet finns det smådjur.
En morgon fann jag en söt varelse i röda hinken på bron. Den måste ha trillat i när den jagade föda och kunde inte ta sig ur hinken själv. 
                           

              
               A tog upp ödlan ur hinken. Den ville stanna hos A och han tröttnade efter en stund,
               så vi fick alla tre turas om att hålla ödlan. Det var skoj.


Denna skogsödla (först undrade vi om det var en salamander, men en salamander har trubbig nos) trivdes på våra varma händer. Skogsödlor finns det gott om. Salamander, liten och stor, finns det få av, den är utrotningshotad.

Något helt annat! Dansgruppen Bounce har fått hjälp av en massa ungdomar att hylla Michael Jackson, på Sergels torg och på Centralen i Stockholm. Helt klart roligt, tycker jag! Svenska Dagbladet visar filmklippet här ! Anar att de lockade publiken via Facebook... se tidigare inlägg!
Erik

Kommentarer:

1 Erika:

Det var riktigt trevligt att se. En annorlunda hylling till Michael Jackson!

2 Fia:

Den hyllningen skulle jag ha velat se, tråkigt att ha missat en sån upplevelse.

Jag kan tänka mig att Bounce har plockat med sig sina elever från Bounce Summe Camp, det är danskurser under några veckor på sommaren, där en massa ungdomar intensivtränas i olika dansdiscipliner i olika grupper hela dagarna. Min dotter har deltagit där varje sommar de senaste sex åren (sedan hon var 12 år), men i år kunde hon inte komma loss pga sitt sommarjobb. Nu när hon får se den här filmen kommer hon att bli riktigt avundsjuk.

3 carro:

haha vilka bilder :D

4 M i c k a:

sicket snyggt mönster den hade, är det verkligen en vanlig skogsödla?

5 Inger Maryissa:

Men vad kul att hitta denna lilla ödla och den är ju jätte-söt.

Tror det är ovanligt att träffa på dem i naturen för de smiter nog iväg ganska kvickt.



6 ElStiffo:

Ödlor är fina, jah vill se fler ödlor.

7 Pysen73:

Här har vi nog 3-4 sorters ödlor, och väldigt gott om dem dessutom... Bra på ett sätt, de käkar ju insekter ;o)

8 Ninni:

Vad modiga ni är! :D

Faktiskt är ödlor ett av de få djur som jag har väldigt svårt att uppskatta annat än på bild. Men så här är han ju jättesöt. Så fint mönstrad han är. Oftast hinner man ju inte med att se så mycket av dem och just snabbheten är nog det som jag tycker är obehagligt.

Hoppas du får en skön helg! Här har vi haft regn och ruskväder men ikväll tittade solen fram en kort stund. Nu regnar det igen...

Kommentera här: