Veckans fönster nr 17

En del av storstadens kvarter/områden genomgår radikala förändringar och hus (och fönster) som en gång fanns rivs och ersätts av mer opersonliga, stela hus (med trista fönster). Det pågår en massa husbyggen i Stockholm. Har flera nybyggen nära bostaden och passerar ett par, tre på väg till jobbet. Ett av dessa byggen, med bostadsrätter verkar stå helt still, om något händer så sker det i mycket små etapper. Kanske orsakat av finanskrisen, detta "byggstopp"? 
Under en helgpromenad passerade vi ett bygge vid Telefonplan och där fann jag dessa fönster. Till våren ska det börja flytta in hyresgäster och bostadsrättsinnehavare i dessa kvarter.



Kanske inte så vackert, men likfullt fönster ;-)

Vill du njuta av olika fönsterfoton?

Klicka dig vidare här  så hittar du fler fönster...
Erik

Kommentarer:

1 Pumita:

Dina fönster är ungefär lika "fina" som de jag visar idag. Det är bara inramningen som skiljer. Jag vet faktiskt inte vad det är för byggnad. Hoppas få hjälp med det.

2 Marie Carpe Diem:

Här var det måååånga fönster ;-).

3 Della / Var Dag ett Äventyr:

Tappa en sån pall...! Tur att dom är inplastade.

4 Bildtagen/Ivana:

Fönster som ännu ingen har tittat ut igenom...

5 Ulrica:

En massa moderna fönster. Undra just varför man inte bygger ett nytt flerfamiljshus i gammal stil. Och undra just vad det kostar nu under krisen när bugget ligger nere. En bra bild, ett stycke nytidshistoria som triggar igång tankarna.

6 Ulrica:

Jo, färgen på mitt foto - jag tog hjälp av nivåerna och justerade dem en aning (photoshop). När jag inte fotar i raw-format så kan jag inte styra vitbalansen helt och då är ju de här ett bra trick.

7 Susanne:

Hehe, ett annorlunda fönsterfoto! Som ännu inte kommit på plats, kan man väl säga. Du får gå dit igen och fotografera när allt är klart så vi får se det färdiga resultatet. Dvs. hus D, tredje våningen. :)

8 Hasse:

Morrn Erik.



Fann något ang. Tetra Pack

Länk till historien om .....



main.asp?navid=95&show=1" rel="nofollow">http://markets.tetrapak.com/sweden/content/frsetmain.asp?navid=95&show=1



Håll till godo.



Ps Fina fönster

Ha de bra

Hasse

9 Ninni:

Det blir säkert fint när de kommer på plats. Det vore roligt att få se det färdiga huset...när det blir färdigt.

10 Kadermo:

Snillrikt, visst är det fönster.



Nu har jag startat en blogg till för att få lite ordning på alla mina bilder. Denna är lite tom ännu, nystartad som den är alldeles nyss. / Kadermo

11 vivan:

Hoppla det blev många fönster,ja det gäller att gardera sig...kramen!

Kommentera här: