Så trött... dygnet hänger snett...

Helt otroligt! Nu har jag varit ledig under helgerna och utöver en del datakodspluggande har det varit mycket slappande och varande med vänner och rätt mycket god mat (kanske aningen för mycket god mat :-). "Dygnet hänger snett" och snart börjar vardagen igen. Ledigheten har gått förvånansvärt fort förbi...
Har kikat in på jobbet via mitt "fjärrskrivbord" och vet att det finns mycket mail och annat arbete som väntar. Tur veckan är kort, bara tre dagar! Men en liten helg återstår, dags att städa ut julen!


ska städa bort julen imorgon...

Igår var det ännu en kväll med vänner och det blev sent innan hemresan tvingade ut mig i nattkylan.
Hade väldigt trevligt, tack för en trevlig kväll! Var bland vänner, fick bli småilsk en stund utan att det gjorde något. :-)
(Med tanke på en pågående tv-serie, jag gjorde en "Jonas Gardell"-are.) Det var skönt.



bra med pendeltåg för att nå stockholmsförorter en bit ut från Stockholm City... fast detta foto tog jag på väg hemåt i natten. Det går att skymta förortscentrumet genom tåget...



Passerade denna lilla snöiga grästuva på väg in till min vän och kompis...



Blev bjuden på smaskig grönsaksröra med extrarökt bacon. Gott vitt portugisiskt vin till detta.
Tänk vad lite honung lyfter grönsakerna..!

Ibland flödade samtalsämnena för fort förbi. Intryck och tankar bara staplades på varandra, blott några få hann komma ut under kvällen. Något som blev sagt fick samtalet att ta en helt ny vändning... alltid lika oväntade nya tankevägar och oväntade kurvtagningar. Boktitlar snurrade förbi, hemsidor www:ade sig i luften. Några få titlar och adresser hann jag slänga ner i en nyköpt liten anteckningsbok med mjuka pärmar. 
Det hade varit skönt med en klocka som saktade ner tiden, ibland hann jag inte med...

 
det blev en del musik...


fick smaka en för mig ny svensk öl, bra beskhet, en god öl!
Oppigårds Golden Ale kan jag härmed rekommendera.


En inte så arg kommentar ute i trapphuset... men man anar viss irritation ;-)


En mask som hängde på väggen. Bra för att hålla onda andar borta?

Glömde fråga om vännerna tagit något/några nyårslöften...
Fick höra flera hemligheter, tänk att det är såå intressant.
Undrar om jag hinner hänga dygnet rätt tills onsdag?
Erik

Kommentarer:

1 vivan:

Tack så mycket för den snälla kommentaren!

Det var i Askersund du hammnat, när du stiger in i min blogg! Vi har en fin ö som heter Borgmästarholmen...där har de kvar en skyttepaviljong, och så ligger barnens ö där.

En dansbana finns de också, så man kan lägga en sula på den på sommaren! Trevlig helg! kramen!

2 Erik:

Uj, uj! Dygnet verkar fortsätta hänga snett...



Tack för dina svar Vivan! Då vet jag var ditt fönster finns att finna. Skoj att dansbanan fortfarande används på Borgmästarholmen!

Kommentera här: