Fredagsfärger - grön och vit

Ur led är tiden! När jag nu varit ledig ett tag så börjar dagarna röra ihop sig. Plötsligt blev jag varse att det var fredag idag, oj dags för fredagsfärger! Det finns en del grönvitt inom idrott... men det väljer jag bort denna gång. Istället väljer jag ett par saker som finns här i mitt hem, som är passande grönt och vitt...
Kanske inte helt enkelt se vad det är?


en ganska avlång sak... som gömmer något.

den andra bilden är enklare att se vad det är!

En smågullig souvenir från ett europeiskt land, mössan avslöjar lite. Osäkert om "orginalet" verkligen finns!?
Jag såg inget i alla fall. Köpte den på plats, i en trevlig stad som började på i...

Kanske inte alls svårt att se vad som syns på de två fotona?

Blev prylar från hemmet denna gång.
Ruggigt kallt och rått där ute och rätt dåligt med grönvita objekt också, ännu ingen snö. 
Men det kan komma snö ikväll/natt, påstår meterologerna. Vi får se... 

Dessa två nytagna foton blir mitt bidrag,
vill du titta runt bland alla tolkningar, klicka på FredagsFärger
Erik

Kommentarer:

1 Monkan:

Den första fattar jag inte alls vad det är men ormen var söt. Aha, det är inte en "orm"! :-)



Jag valde också bort idrott, fast det var nära nära att det blev Hammarbybänken vid Medis som jag fotade i höstas, men nu blev det mat istället.



Vilka vackra isbilder från Vinterviken, och roliga sifferfakta :-) Jag måste komma på nåt sätt att fota ute utan att (för)frysa om händerna, promenad igår men hade blåaste blåa och stela fingrar trots tjocka vantar så det gick ju inte att ta några bilder, suck.

2 Pysen73:

Jag vet!! Jag vet!! Jag vet!! :o)

Jag är helt säker på att jag lämnade en kommentar på dem fina isbilderna igår, men den är borta... snyft

3 carina:

Klart att odjuret finns du har det ju på bild!

4 annette:

Först trodde jag det var en grön sådan matta att lägga på balkong/uteplats, men så skriver Du att den gömmer något, Ditt lialla odjur var så sött!Inte alls rädd!



God Fortsättning!



annette

5 Ninni:

Har ingen aning om vad det första kan vara...jag associerar bara till vår julgransmatta som bor i ett sånt rör fast inte tygklätt;))

Odjuret såg vi inte heller vid vårt besök...inte ens det mössförsedda.

6 veronica-ifokus:

Hihihi....

Gillar din andra bild skarpt!

God fortsättning!

Inne hos mig är det lite mera kladd som vanligt =)

Kram =)

7 Boel_L:

Ett sånt sött sjöodjur du har, den gröna rullen,nee/Boel

8 Jah Hollis:

En filt till ett spelbord?

Nej, säkert inte, men grönt och vitt är det ju så det räcker.

Kommentera här: