Fototriss - frost

Hmm, har jag inte knäppt något frostigt runt nyår? In i fotoarkivet och leta...
Fann de här fotona. Tagna i början av januari på Sjöberget i Örnsberg och i Gröndal.

Frostkonst?


vacker frost? foto ett




mer frost, det ska ju vara tre ;-)



Kanske ger jag mig ut och knäpper mer frost senare idag?! Det är kallt där ute nu, så kanske ser det snyggt ut när solen orkat sig upp ovan horisonten och ljuset räcker till fotografering. Undrar hur frost blir med blixt?

Fler frostiga tolkningar hittar du här,  på Fototriss
Erik

Kommentarer:

1 dahlarna:

Första bilden var roligt på frost-temat! Hoppas att du får en fortsatt bra helg!

2 Hasse:

Morrn Erik



Lagom kalla bilder, typisk Stockholms-vinter,

ingen snö, lagom kallt i några få dagar.

Ha de bra

Hasse

3 princexswe:

Frostig var det, kul med bilen. Tur för den som slipper skrapa. Hej! Eva

4 Marie:

Fy o sätta sig i den kalla bilen!

5 milla:

Fina bilder. Bilen var "coolast" ;)

6 Synne:

Hej Erik.

Fina frostiga bilder.

Gillar trean bäst.

Ha det gott.

Synne.

7 ONE SMALL DREAM:

Haha den första bilden var riktigt rolig :)

8 mumari:

Rolig tolkning med första bilden! Fast jag avskyr att skrapa bilrutor ;)

Mittenbilden var väldigt vacker!

9 Syster Eva:

Första bilden får min röst! Jag gillar lite annorlunda motiv!



Ha en trevlig söndag och glöm inte Heja på Svenska Handbollslandslaget!

/Eva

10 Irrhönan:

Jag fastnade för mittenbilden, den är vacker.

11 Kurator Pia:

Tjusiga frostiga bilder hos dig, må jag säga!! Favvo blir den i mitten! Ett konstverk! Ha det gott!

12 eva b:

Givetvis, bilen är stor favoriten! Klart det är Frost Konst! Lika trendig som "installationen" jag lyckades fånga på min bild två!

13 Marie Carpe Diem:

Fin triss. Den "klottrade" bilen är ju superbra. Trevlig söndag.

14 lilalili:

Verkligt coola bilder här Erik ;) Bilen är ju riktigt rolig - att titta på. Men din andra bild blir min favorit här! Den är så himla vacker så jag blir nästan andäktigt tyst!

Ha en skön söndag!

Kramis

15 Gunvor:

En bra triss. Frostigt värre!

16 Eva-Lena:

Tvåan, blir min frostfavorit, ettan blir dock humorfavvisen :) Ha en fin söndag/E-L

17 Carro5344:

Första fotot blir min favorit. Den var lite rolig

18 Ann:

Vilka fina bilder och den andra blir min absoluta favorit här.

19 SysterLilliLilli:

Fina bilder. Den första bilden var roligt cool och blir favoriten hos mig för att den är så annorlunda. :)

20 Pialotta:

Frost och vinter.. din bil där med sin frostighet och "hejet".. lyfter hela Trissen.. väldigt trevligt foto:-) ha de fint/pialotta

21 Ingalill:

Hahaha! bilen var ju för charmig :)

22 Fröken Mita:

Bilen får bli min favorit idag. Må väl

23 Jah Hollis:

Härliga frostbilder du hade. Du har också hittat frostgraffiti, som jag. Men din är lite mer rumsren. :-)

24 Jonas:

Gillar nummer två bäst.

25 jeanette:

Gillar den frostiga bilen.. Kul med lite annorlunda bilder...

26 Baronessan:

Första bilden var kul, men den sista var vackrast!

27 Monkan:

FrostKONST på bilen helt klart! :-) Bild två är min favorit. Frost är så himla coolt, ser så mjukt ut så man vill ta på den men då... försvinner den ju!



Vilken bra gul-blå bild du hade, och sån otroligt passande ram :-) Det gäller att fota utryckningsfordon på dagtid, annars blir de ju bara en enda stor reflexbricka.



Det där med Aftonbladet på grannens nya dator var skumt. Kan det ha varit ett retur-ex...? (Som mobiler där de missar att radera bilder). Eller att butiken installerat Vista och lagt in bokmärket? Kanske det är DE som får betalt av AB?



Svar: Jodå, man får ju prioritera vilka bloggar man kollar när det är brist på tid ;-) I hopp om att få se lite fina Stockholmsbilder.



Branden, jag var ju verkligen inte ensam om att fota bilbranden, fast de flesta fotade nog bilen som brann, eller snarare röken som skymde... och jag ville ju mest ha med brandbilen :-) Och det var ju inte så att jag tänkte att jag skulle ta Årets bild, det var mer "shit det är avstängt så bussen går inte, jag måste gå hem jag kommer att bli sen till träningspasset, men men, jag kan väl ta en bild när jag ändå är här".



Photoshop, mina bilder passerar alltid PS Elements eftersom jag lägger på en ram (skugga) på alla. Sen ljusar jag upp så gott som alla bilder (kanske borde ändra i kameran i stället…), beskär ofta, och fixar skärpan om jag "måste" (vill ju inte "förstöra" en ev suddig bakgrund). Skärpningsmetoden med Högpassfiltret ska man vara försiktig med, jag pratade med ett proffs som tyckte att det var lite för bra, måste vara nåt skumt, det var nåt om att det "klipper färgerna" så i tidningarna duger det inte. Virknål till att rensa dammsugaren, hu! Ja, jag tycker du ska testa att göra en duk, det är ingen match :-)

28 Marie:

Fina bilder men den med bilen var cool och ser så himla kall ut, brrr!



Mvh Marie

29 trivago:

En ny sorts klottrare som varit i farten på första bilden kanske? :o) Frostklottrare.. det är ju bra, för det går ju bort av sig själv så småningom :o)

30 AKO:

Fint fotade frostkristaller! :) Av dina tre bilder gillar jag den i mitten bäst.

31 Lillaviola:

Fniss på dig!

Här finner man en hel dek glädje,vill jag lova. Alla dina bilder på temat FROS är bra.



Hej från mig!

32 Ulrica:

Jag gillar ettan - visst är det konst. Lokal, gratis och folklig ;)

33 Annies Fotoblogg:

Den första bilden var ju kul :)

34 TrädgårdsTuristen:

Det ser nästan ut som om bilen är pudrad med florsocker. Kul bild! De andra också fina, men lite mer konventionella.

Kommentera här: