Fototriss - ett motiv ur 3 vinklar

Jaha, slump eller...? Fototrissen passar mig ganska bra denna vecka. Jag har snurrat runt flera olika motiv den senaste tiden och letat bästa vinkeln... jag har snurrat runt på stan också. Ofta knäpper jag en serie, får flera foton på samma motiv, för att senare betrakta fotona på dataskärmen och välja det bästa. Är det inte så som en del av fotoproffsen brukar göra...he, he?
 (Är själv bara en glad fotoamatör, men varför inte lära av proffs?)
Undrar om Helena (håller i Fototrissen) har råkat se mig på stan...? Äsch!

Jag fick böcker i julklapp, kanske hände samma sak rätt många, att det fanns böcker i julklappar under granen?
Jag gillar att få böcker, under helgerna passar det extra bra med lite bokläsning.

Fast just de här är svårlästa (fniss...)



första vinkeln



andra vinkeln



tredje vinkeln

Tycker du detta verkar skoj?
Här hittar du andra tolkningar på denna fototriss (klicka på)


Kul att du är hemma igen och skapar nya fototrissar Helena!

Erik

Kommentarer:

1 Boel_L:

Fast den ensamma boken ser rätt välläst ut. En ovanlig skulptur, men mycket fin/Boel

2 Veronica:

Jättefina bilder! Vilken underbar skulptur måste jag säga! Särskilt för en bokälskare som jag :)

3 eva b:

Fantastiska bilder! Men hur stora är bokhögarna?? Ser inte ut att funka på sängbordet direkt.

4 Anette:

Jag tänkte när jag såg första bilden "jösses, vilken bokmal, hur orkar läsa sådana böcker" (jag såg inte att det var ute!). Sen förstod jag att det handlade mer om att orka lyfta sådana böcker ler. Härlig triss! /Anette

5 marie roxbro:

Jättebra bilder och roliga / ha en bra dag

6 Pysen73:

Vilken kul skulptur... Står den framför ett bibliotek?

7 Megera:

Fin skulptur.....funderar jag också om den står utanför ett bibliotek?

8 akson:

Himla läckra bilder!



Var i stan hittar man dessa svårlästa böckerna? Snygga som fotoobjekt!

9 Sarahs Bildbloggeria:

Läckert!

10 princexswe:

Viss litteratur är tung. Det här var ju bokstavligen. Fin skulptur, jag gillar den tredje bilden bäst. Eva

11 paula:

Ha ha säg till när du läst ut dom .. Jätte härliga bilder...

12 annette:

Så härliga bilder, och härligt fotade i olika vinklar, gillar sista bilden mest.



annette

13 Golfhustrun:

Men du, det där var väldigt bra bilder! Jag gilar dom mycket. Ha en fin söndag

14 Kerstin:

Härliga bilder på ett ovanligt men snyggt konstverk. :)Sista bilden blir min favorit.

Ha en fin söndag.

15 lilalili:

Jag blir nästan överväldigad av den vackra skulpturen! - Funderar på var den finns. - Förmodligen är det tyngre litteratur än vad jag brukar läsa. Din sista bild tycker jag lite extra om idag, varför vet jag inte, det bara känns så ;)

Kramis och ha en bra söndag!

16 Gunvor:

Men.. vilken härlig tolkning på dagens tema! Vilka fina bokbilder. Fast ganska svårlästa som du säger! Ha det gott!

17 Pialotta:

Så du har varit på staden med dina böcker och vinklat där... härligt, visst lär man sig att aldrig bli genant bland folk, då man har kameran med sig.. den ska man ju alltid ha tillhands.. man vet aldrig då det dyker upp motiv:-)

Så jättebra foton du visar på böckernas vinkling.

Ha de fint i snön.. här lyser det grönt igen.

18 Ingalill_S:

Vilka härliga bilder :)

19 morsdeka:

Ett riktigt roligt motiv! Var finns det? Snygga bilder åxå. KRAMEN!

20 Rajson:

Passande konsverk.

Trean faller mig mest i smaken.Gillar vinkeln som verkligen visar att det är böcker .Till skillnad från ettan så får man ett sammanhang i fotot och kan gissa sig till var det är!

Ha det gott!

21 Irrhönan:

Vilka häftiga "böcker"! På tredje bilden gick det upp för mig hur stora de måste vara...

22 Ragnvi:

Hej på dig o tack för titten in till mig!

Meeen, först trodde jag du trixat med fotona...men sen började jag fundera lite...hi, hi! Härliga bilder!

Kramen!

Ragnvi

23 Marie:

Fina bilder. Böcker för jättar eller ;-).

24 Della / Var Dag ett Äventyr:

Det var dom största böckerna jag har sett. Kul grejer!

25 Ulrica:

Jag gillar också böcker och som tur var fick jag många hårda paket under granen. Dessa statyer var riktigt läckra, var hittar man dom? Gillar första bilden för om man inte tittar så noga kan man förvillas att tro att det är böcker i normal storlek bara väldigt nära fotade.

26 Artlover:

Jag hoppas att dom var läsvärda. Fina bilder på skulpturen. Undrar om de var tunglästa:)

27 Erik:

Jaha, "CarpeDiemmie" kunde jag inte kommentera hos!

Så här ville jag skriva: Rolig Buddha, verkar vara mycket pyssel med håret... Bakifrån ser det ut som en druvklase!

Det fotot är min favorit i din triss! :-)

Lustigt, inget bibliotek i närheten, där i Marievik. Kul att du tittade in hos mig ;-)



Och med denna kommentar får alla som undrar (som akson, morsdeka och lilalili med flera) svar var dessa stenböcker finns! Nere i Marievik vid Årstaviken, de blåsiga kontorshusen som är granne med Liljeholmen.



Vill passa på och tacka för alla trevliga kommentarer :-)

28 AKO:

Vilken rolig skulptur! Om jag någon gång skulle ha sådana ytor skulle en bokstaty vara mycket passande för min del. Det stod mellan tvåan och trean som favorit, men det blev till slut mittenbilden.

29 B:

fräna steniga bilder

30 veronica-ifokus:

Hihi....så himla bra!!!

Snygga bilder var det oxå. De där böckerna skulle passa mig det är sällan jag hinner läsa =(

Ha det gott!!

=)

31 Hasse:

Morrn Erik.



Har någon fått ideen av Moses?

Kul bilder förresten.



Bildideen är jättebra, har svårt att gradera bilderna.

Ha de bra

Hasse

32 Petra C:

Kuliga bilder! Den ensamma boken ser verkligen välläst ut.

33 Synne:

Hej på dig.

Vilka härliga böcker...

Bra tolkning av temat med vill jag säga.

Ha det gott.

Synne.

34 Maria:

Va kul!

Fototriss.... det var nåt nytt. Kanske skulle föreslå det till mina fotopolare.



Ha det bra!

35 Fia:

Det var rejäla böcker! Ibland känns det som om man har packat väskan med den sortens böcker när väskan är tung som bly.

Kul att se statyn ur olika vinklar.

36 Helena/Bildbloggerian:

Vad trevligt att man har varit efterlängtad =) Det är så roligt att ni gillar Fototriss!



Kul att vi båda fotat böcker också, även fast kanske dina är lite mer svårlästa. Fast min är ju på gammalengelska, så det vete katten...

37 Bosse:

Trist tema den här veckan, ganska ointressant att se ett och samma objekt ur tre olika vinklar. Jag har tittat runt bland ett 20-tal inlägg och bara sett ett som har lite av originalitet. Men din boktrave är intressant som objekt, även om de olika synvinklarna inte tillför så mycket, vilket antagligen gäller för de flesta inläggen den här veckan. Var finns de här böckerna? Material? Ser ut som sten/marmor.



Om jag inte kommer på något kul så hoppar jag den här veckans triss.

38 trivago:

Bokmal? Fast den som läser dem där böckerna får nog vara ganska stor och stark :o) Läckert!

39 Baronessan:

Verkar som tung läsning där. Gillar första bilden bäst!

40 Jah Hollis:

Det var rejäla böcker det. Snygga bilder.

41 jeanette:

Vilken härlig skulptur. I vilken stad hittar man den. Den tredje bilden va bäst enligt mig.

42 Noashine:

Tog en stund innan jag insåg att "bordet" böckerna låg på i själva faller var marken :p Tuff skulptur.. fina bilder :)

43 Erik:

Tack för alla kommentarer! Jätteskoj, jag försöker svara genom att kika in hos er alla. Tycker verkligen om denna Fototriss, väldigt blandade motiv när kravet "bara" är från 3 vinklar!

Har några kvar att besöka och några nya till... ;-)

Må gott alla och "fotofera" mycket ;-)

44 ElStiffo:

Men vad heter konstnären?

45 En Autografsamlares Värld:

Om jag hade haft de där böckerna i min redan toköverfyllda bokhylla hade min bror verkligen fått fnatt på mig när jag med lite tur nån gång i framtiden äntligen får flytta härifrån =)

Kommentera här: