Veckans fönster 22

Passerade dessa verandafönster under en friskvårdspromenad, en ganska lång tvåtimmarspromenad. Har passerat detta hus ganska många gånger och skickat det en tanke. Men detta var första gången jag stannade och fotograferade verandan. Där skulle jag kunna tänka mig att stå vid stafflit och måla någon tavla. Det trista är att huset har Essingeleden passerande tjugotalet meter rakt ovanför taket på huset. Så det ligger en ständig bullermatta och säkert ett "regn" av stoftpartiklar och avgaser över det vackra trähuset, trist läge. Men verandan ser fin ut. Bullret hörs inte via fotot ;-)


Dessa fönster fotograferade jag för ett par veckor sedan, en solig dag innan all sportlovssnö kom.

Just nu är det fem minusgrader ute här i Stockholm och skapligt väder. Väljer att träffa en kompis på stan (framför att städa hemma), kanske blir det några foton... Melodikrysset är löst och inskickat, brunchen färdigäten... Blir kanske en fika på stan, det vet man aldrig något om!? Men kylan kan nog få oss att söka värme inomhus!


Flera olika fönster kan du hitta här
Erik

Kommentarer:

1 Fia:

Det där liknar min svägerskas helt fantastiska veranda. Den vetter rakt ut mot havet (de bor på en stor strandtomt med Mysingen kluckande mot stranden). Där på fönsterbrädan står ett par kikare redo om man ser något intressant ute till havs. Det blir ett otroligt ljus när det kommer från tre håll, och svägerskan har verandan som matrum, så man njuter av maten extra mycket där. Jag är så avundsjuk!

2 Susanne:

Vilken vacker veranda som jag gärna skulle vilja sitta i på sommaren om det nu inte vore för trafikbullret som du beskriver.

3 Pysen73:

Det ser mysigt ut, synd på ljudet, men som sagt, det hörs ju inte på foto ;o)

4 Ulrica:

Glasverandor får hjärtat att slå några extra slag. Känns lite lyxigt att kunna ha en sådan. Men kanske en dag, och då ska den ha utsikt över havet...

5 Ninni:

Ja en sån glasveranda med tillhörande staffli vill jag också ha...vid havet såklart! Vad fint det är med det gula skenet/speglingarna i glaset till den grå fasaden.

Det blev en långpromenad även för oss till en fotoutställning med fina gamla foton från Buenos Aires. Värmen tar knäcken på en så hastigheten blir inte speciellt hög och det gäller att kryssa fram mellan skuggplatserna.

Må så gott!

6 Kadermo:

Vem vill inte ha en sådan glasveranda, med havsutsikt och dessutom ett staffli med målargrejer, plus kameran förstås. Kul att få se dina foton från Stockholm.

7 Pumita:

Så här vill jag också bo! Svårt att tänka sig något buller till den bilden - den andas lugn och harmoni.

Kommentera här: