Fototriss 33 - triss

Häpp! Dags för en ny

For runt i arkivet och fann lite triss där jag kikade in i några mappar.


1. Tre stora byggkranar


2. Tre mystiska gråa rektanglar under de tre stora fönstren


3. Tre väldigt stora däck (ja jag vet, det finns tre till på andra sidan, men de syns inte!)

Inte världens roligaste fototriss... men jag är rätt trött, tycker det blev skapligt :-)
Samtidigt är detta mitt 900:de inlägg, det är lite skojigt, tycker jag själv, eftersom det är Helenas 33:de omgång med fototrissen.
Ser ut som jag hamnade på plats 15, rätt snabbt. Numera brukar Helenas fotoutmaning locka runt 200 bidrag!

Kolla gärna in alla andra
Erik

Kommentarer:

1 eva b:

Bilden på slottet var läcker, men väljer de tre hjulen bara för att den är lite lagom crazy!

2 m:

Mittbilden tycker jag var finast, även om den första också ligger bra till. Kul med ett nytt och ett gammalt hus.

3 Marie Carpe Diem:

Fin triss i trissen. Slotten i Stockholm, det verkligen glimmar av guldet. Min favorit :-).

4 Fröken Mita:

Däcken var ju bra, jag tycker att man är lite blind när man tittar på sina bilder. Ha det bra

5 MammaRussin:

fina kort!! trean blir min favvo..

ha det gott..

6 åsa gillar rosa:

Vilka varierande bilder. Jag gillar din andra bild bäst!

Ha en bra söndag!

7 paula:

Föll pladask för fönstrerna så var det inte dom du ville visa upp häpp.. men dom vinner ändå.

8 marie roxbro:

Snygga bilder allihop...sista bilden var kul men mittenbilden är nog vackrast

9 Kadermo:

Gillar nog husbilden bäst, dvs den i mitten. Du har lyckats med att få in nån sorts dramatik i bilden.

10 Maria:

Rolig trisskombination!!

Den med däcken var häftig.....

11 Kerstin:

Jättebra kombination. Jag trodde först att det var fönstren du skulle visa, men så var det rektanglarna under. ;) Fina bilder där hjulen blev min favorit.

12 Milla:

Dom stora däcken ser lite farliga ut..tre kanonbilder i din triss!

13 Amanda Andersson:

Hej Bra foton. Guld som glimmar, det blir min favorit. /Amanda

14 Irrhönan:

Jag tycker om färgerna i husfasaden!

15 Ulrica:

Trissig triss. Och allt var på temat stort :) Stora kranar, stora fönster och jättestora däck - kul.

16 Monkan:

Gigantiska byggkranar, bara de inte trasslar in sig i varandra… Tre mystiska rektanglar? Jas skulle säga tre vackra fönster :-) Sista bilden är min favorit, cool!

17 jeanette:

Fönsterbilden föll mig i smaken...

18 HelenJ:

Jag trodde det var fönstren du ville visa - så vackra!

19 Znogge:

Jag tittade på dina bilder innan jag läste texten vilket gjorde att den första gav mig känslan av triss i färger på husfasaden! Men sedan såg jag kranarna och insåg att färgerna var inte tre utan fyra! Alltså den bilden som jag fastnade för.

20 isabels värld:

Hejsvejs! Tack för kul kommentar inne hos mig. Tallriken är till min kräsna 4-åriga son som man får lirka i maten. Kethuphjärtan brukar hjälpa =) Själv nöjer jag mig med purén i såsen och färska tomater.



Riktigt coola bilder! Jag gillar fönsterbilden mest. Ser riktigt pampigt ut och fint djup i bilden!



Önskar dig en skön söndag!!

21 Erik:

tack för alla kommentarer. Jodå visst finns där tre vackra fönster, men de där gråa plattorna väcker min nyfikenhet! Har där suttit snygga gipsfigurer som vittrat bort? Eller små fönster som murats igen? Har bearbetat det fotot lite, för att få fram texten på väggen och öka dramatiken. Kul att några märker det...

22 Anna:

Mitten bilden fångar mig! :)

Den sista bilden är läcker den också!



Ha det gott och kika gärna in hos mig!

23 Pitetjej [FOTOBLOGG]:

Jättefina bilder! Jag gillar speciellt den i mitten :)

24 Nukke:

Mycket manliga bilder. Maskiner och struktur i huset ;)

(men inte vet jag om mina bilder är kvinliga då)

25 Ingalill:

Hjulen blir min favorit :)

26 Carina:

Grattis till dina 900 det är "möe" det som de säger här i Västergötland!

Sista bilden gillar jag mest!

27 Veronica:

Jag gillar bilden med fönstren och rektanglarna allra bäst. Skulle nog inte ha lagt märke till rektanglarna om du inte hade påpekat dem.

28 Bengavoice:

Du visar en trippeltriss i mastodontformat. Byggkranar, kungliga slott och monstertruckar (jag vet, den heter säker nåt annat egentligen, men du fattar...). Mäktigt värre.

29 princexswe:

Fina trissbilder. Gillar mittenbildet på Slottet, förnstren har så läcker blå spegling. Me like :-)

Tack så mycket för din utförliga kommentar hos mig. Jo, det var en hel del dyra butiker i området. Soho som har blivit jättetrendigt och upprenoverat. Eva

30 Synne.:

Fina bilder. Men det blir nog nummer två. Gillar hela byggnaden.

Synne.

31 veronica-ifokus:

Wow, här flödar det av kommentarer!

Älskar din mittenbild! Så fint ljus!

Och fönsterna är fantastiska!

Rollon, det var faktiskt inte något jag tänkte på kl 03.45 när jag stod och fotade innan jag skulle iväg och servera frukost till trötta melodivestvalare =)

32 Carro5344:

Min favorit blir däcken.

Du har helt rätt, mina foton idag kommer från min närhet. Fjädrarna ska hålla ihop kompostgaller, med en valp i huset är det bra att kunna stänga av ett rum och då är det perfekt med kompostgaller

33 Marie:

Verkligen maffiga däck!

34 Jeanette:

sv: tackar så mycket :)

ja om de ändå vore sommar

Ha det fint!

35 Dahlarna:

Jag tycker att det var en himla bra fototriss! Gillar nog hjulen mest idag! Angående ischokladen i min fototriss så är de fotade på köksbänken (alltså inte parkettgolvet...). Hjärtformarna är större än vanliga ischokladformar, men inte gigantiska! Hoppas att du har haft en skön helg!

36 Fia:

Det här var en kul triss med stor variation! Däcken var verkligen imponerande, men mittenbilden blir min favorit. Det var stiliga fönster.

37 Anna:

Grattis till 900 inlägg! Inte illa!

38 Baronessan:

Kul och annorlunda triss. Jag fasthar nog mes för "Kung Oskars fönster" tror jag. Det var så härliga färger i den bilden.

39 Jah Hollis:

Inga semlor? :-)

Snyggt varierad triss tycker jag. Men det är inte de tre grå rektanglarna jag fastnar för i mittbilden, utan den blå färgen i fönstren.

40 Caroline:

Hej



Tack för kommentaren på min triss.

Det var första gången jag testade fotostudion på allvar, så jag hade inte tänkt på vecken, men det blir bättre.

Och du har rätt om delfinhalsbanden, jag älskar delfiner och har varit på Närkontakt delfin på Kolmården + har en defintattoo!



När det gäller din triss så gillar jag de tre fönstren bäst, gamla hus är så fina!



/Caroline

41 ElStiffo:

Fönstren är vackra.

42 Annika Lund:

Vilket vackert ljus det är på bilden med de tre fönstrerna. Det blir min favorit bland dina bilder idag.

Ciao Annika

43 Gunvor:

Dina fönster var såå läckra även om det var rektanglarna som var huvudsaken.

44 @nemonen:

Bra bidrag. Sista bilden på de maffiga däcken är min favorit.

45 ninni:

Känns lite som jag håller på att "däcka" idag så jag röstar för tredje bilden - den var fiffig och mysig på nåt sätt!

46 Annies Fotoblogg:

Jag tycker att det blev en skaplig fototriss :P :) Gillar mittenbilden bäst :)

47 En Autografsamlares Värld:

Härliga bilder men den första bilden måste bli min favorit

48 Helena/Bildbloggerian:

Här bjöds det på en välbekant syn - jag hajade till när jag tittade på den första bilden. Min käre sambo chefar nämligen över just det husbygget, så det har jag sett några gånger förut och har fått följa det från grusgrop till allt närmare färdigt hus =) Så han tycker naturligtvis du gjort ett väldigt bra val av motiv... ;)

49 Erik:

Trevligt med alla kommentarer. Helt klart verkar slottsfönstren (med rektanglarna, hi, hi) och lastarens stora däck locka flest. Men lustigt att just du Helena har "anknytning" till nybygget med byggkranarna ;-) Kul att det äntligen byggs vid Telefonplan.

50 petralin:

Härlig triss! Jag håller väl med de flesta då, fönstren är vackrast!

Kommentera här: