Tillsammans

                  

 

Vi närmar oss en typisk tillsammanshelg. Då passar det bra att Helena väljer trisstemat tillsammans. Oj, ett stort tema, där jag väljer att tillämpa viss självcensur (som säkert många andra fotobloggare).
Efter långt funderande och väljande bland mina foton blev det så denna triss.


Jubilaren Håkan lägger ut texten, medan presenterna öppnas.


Tillsammans vill vi alla nå resemålet! Övervägande totala främlingar, även om man i väntan att få kliva ombord kanske hunnit bekanta sig med några medresenärer. Vid fototillfället en blandning av förväntan och lite nervositet i kabinen.


Bra vara fler när det är problem med mobiltelefonen. Tillsammans kan man lösa små och stora problem. Fast ibland går det inte så bra, som under mötet i Köpenhamn nyligen... kanske var de för många tillsammans?

Nu är vi så nära julhelgen, så jag tror inte det blir fler fototeman efter denna triss. :-)
Önskar alla fototrissare och bloggare och andra besökare en riktigt God Jul!

Andra tillsammansfoton här, 

Erik

Kommentarer:

1 Menageriet:

Fina och bra bilder, som vanligt!

Tycker sista bilden är bäst.

Önskar Dig en God Jul och ett Gott Nytt År!

2 Nukke:

Oj de var fina och annorlunda bilder och 1. bilden är så bra därför att det liksom händer där just då ! Det är så trevligt att få en bild av sådan händelse när människorna är äkta !!!!

3 Solvarma Irene:

Hej!



En fin samling av bilder från verkligheten.



God Jul, önskar Irene

4 Nukke:

Tack Det samma åt Dig : God Jul o ännu bättre Ny År 2010 !!!

ps. det var nog en hörapparat :)

5 ViDu:

En fin triss. God Jul.

6 Lasseivomma:

Bra Semlan, du har fångat känslan av tillsammans i dina bilder. Den sista är så jag får lite "ståpäls".

Tack för dina vänliga kommentarer, jag tycker att det är lite speciellt med dig för vi finns i så pass olika värdar, men troligen med liknande värderingar. Ha nu en god jul, vi ses/hörs/kommenters.

7 Marie Carpe Diem:

Fin tolkning Semlan. Sista bilden, humor för mig, älskar jag. Fin söndag på dig.

8 Mad World:

Fin triss med ögonblicksbilder. Gillar nog ändå sista bilden mest, så typisk bild med teknikens under som ställer till det.

9 eva b:

Kul, jag har också en kabin bild. Tillsammans mot "äventyret"! ;-)

10 Gunvor:

Kul triss. Sista bilden skulle kunna vara jag..som alltid behöver hjälp med det tekniska. God Jul tillbaka.

11 Mia:

Ja visst finns det många saker att göra tillsammans. Det brukar bli bättre då?;)

Ha en skön Jul helg! Mia

12 Kadermo:

En varm och mänsklig tillsammans bildserie. Helmysig.

Önskar dig och de dina en God Jul och ett gott slut

13 Photos by Storm:

Bra samling bilder från det som händer i vardagen. Ja, kanske inte flygresor. Jag gillar den sista och jag hoppas de löste mobilbekymret. Jag önskar dig också en trevlig jul och nyår med god mat och mycket avkoppling/Lis

14 veronica-ifokus:

Mycket bra i det vardagliga, gillar den sista bilden tur att man har varrandra =)

God Jul & Gott Nytt År!!

15 Monika:

Vilken bra tolkning! Jag gillar den sista bilden! Haha!

16 Erik:

Tänkte kommentera hos Micke (Mistel76), men det funka inte... jag som är blogg.se:are. Så jag skriver här hos mig. ;-)

Sköna bilder Micke! Gillar tvåan, tänk att fånga dem i det mest privata... (Har målat en tavla med två nyckelpigor och en "Peeping Tom" på kanten.) Myror skapar stora myrstackar tillsammans och ibland hjälps de åt med "bärandet" också. En riktigt snygg tolkning, fina makrobilder. Favorit blir tvåan med nyckelpigorna, om de nu tillhör det släktet..?

17 V.I.C.K.I.S.:

Fina bilder där du verkligen fångat känslan av aktivitet tillsammans. God Jul!

18 Irrhönan:

Din sista bild förmedlar en skön känsla av problemlösning och gemenskap.

God jul :-)

19 Jah Hollis:

Det var fina varianter på vad veckans tema kan innebära. Och fint skrivet till dessutom.

20 annami:

Åh, den sista bilden är ju klockren! Jag ser min egen mamma och min morbror! Exakt sådär. Jag kan höra hur de pratar för att lösa problemet med mobiltelefonen. Kankse är det inte ens är ett problem, men man få det till vad man vill!

21 Shannara:

Fina bilder. Jag gillar den första bäst...

22 Erik:

Ska iväg och äta julmat snart. Men passar på, innan datorn släcks ner, att tacka för alla trevliga kommentarer. Kul att tredje fotot fick flera att "känna igen sig". Tror jag besökt de flesta av er, kanske blir det mer trisskoll i natt..? ;-)

23 Anna Hammar:

Fin tolkning på temat. God Jul och Gott Nytt År

Kommentera här: