Snön faller...

Dags för Tisdagstema igen och temat är snö. Det har vi gott om i stockholmstrakten! Idag är det ungefär tio grader kallt också. Kylan känns extra mycket eftersom isarna inte lagt sig ännu och det är en fuktig bitande kyla i luften. Snart ska jag iväg till Klara Soppteater och utöver lunchsoppa få se föreställningen "Fan ska fira jul!". Blir säkert roligt, det brukar vara skoj på Soppteatern.
Men tillbaka till snön. Att fånga fallande snö på foto har jag problem med. Kanske har du märkt av knepigheten att få snön att se bra ut? Har den senaste tiden gjort en del försök, det har ju snöat en del. Mitt bidrag blir just ett försök att visa snön som faller.




Gillar du snö? Vill du se fler snöbidrag? Klicka här!
Erik

Kommentarer:

1 Maria:

Bra försök... Skam den som ger sig säger man ju :)

GOD JUL!

2 m:

Nu lyckades du ju bra! Rejäla flingor! (Men jag trodde jag skulle få se snöängeln! :-)

3 Lasseivomma:

Nog ser man snön falla, det är nog en svår konst som man ju inte kan träna på varje dag, ska testa vid tillfälle. Ha det pra med soppan.

4 Marika på Odlingspyssel:

Vad härligt att du fångat hur vinden blåser med snön :)

5 VeckansDagar:

Fallande snö - ett tips - fota i mörker med blixt när det är tätt snöfall. Men du har ju lyckats bra även i dagsljus.

6 Karoleen:

Vackert att du fångat snön i luften =) God Jul!

7 Hasse A:

Morrn Erik.



Problemet dom små djäv..rna är att dom är små och att dom inte sitter still.

Jag trodde först att du fotat mjäll....

Problemet med Stockholm är väl, att snösvängen inte längre existerar....



Ha de bra.



Hasse A

8 Nukke:

Vackert, stilla fallande snö ! God Jul !

9 Fia:

Fint! Det ser nästan ut som en sån där liten burk man skakar på så att snön sakta faller. Luften blir så ren och klar just när det snöar. Den känns nytvättad, och det kanske den är också :)

10 Jerry:

God Jul trots ändrade planer!

Allt gott i det vita.

Kommentera här: