Lucka 5

Oj, fredagen blev oväntat trevlig efter jobbet. Fast jag blev rätt babblig under träffen på ett fik på Södermalm, det liksom bara bubblade i mig. Undrar varför? Fick även fatt i ett par fina foton till kommande luckor i Adventskalendern. Fiket, precis som personen, var en ny bekantskap, premiär på flera sätt. Men nu dags för en ny lucka i fotokalendern!


Egen pepparkakasdeg satte jag i torsdags, hoppas det blir tid över nu i helgen att göra pepparkakshus.

Baka pepparkakshus, får väl helt enkelt ta mig tid! Ett eget pepparkakshus brukar jag försöka göra varje jul (tyvärr har det inte alltid blivit av). Beror lite på hur pass mycket jobbrelaterat arbete det blir nu i helgen, behöver planera lite för en kurs jag ska hålla i början på nästa vecka... och så annat papperspyssel. Ja, ja... ursäkter har man ju alltid...
Erik

Kommentarer:

1 Fia:

Trevligt!

2 Johanna - Fotoblogg!:

Hahaha! Härlig design på pepparkakor. Såna kanske man ska försöka göra. :)

Kommentera här: