Julfotokalender, lucka 16 o 17

Nu har snön kommit med besked. Snösvängen försöker hänga med, men otaliga stockholmare har halkat omkull och många har hamnat på akutmottagningarna i och runt staden. Biltrafiken har det trögt och rubriker har skrikit ut snökaos. Det mesta är sig likt. Snart tunnas leden ut på arbetet, semester och komp ska tas ut före nyår. Men köerna i affärerna inne i centrum av stan ser bara ut att öka, dag för dag. Blås inte omkull idag!

Snöspår på kvällen.

 


Vill man inte skaffa en stor gran, finns det många enar och andra småväxta granlika gröna växter.


Andra lucköppningar finner du här,
 

           

Erik

Kommentarer:

1 Hasse A:

Morrn Erik.



Ser ut som "fotspår" på en gräddbakelse.

Jag kan ha fel....

Förra veckan var jag på Stadsmissionen i Gröndal och köpte en bok om Stockholm, "Stockholm Natt & Dag"

Jag tycker den är prisvärd.

ha de bra.



Hasse A

2 Fia:

Igår kväll blåste det så fruktansvärt att det smattrade i byggplast och presenningar på ett nybygge som ligger granne med mitt hus. I morse såg jag att plasten hade blåst sönder i stora sjok. Det blåste tydligen 18-20 m/s i Nynäshamn i morse. Hu!

Kommentera här: