Veckans fototriss - Gissa temat

                                                            

Ha, ha! Här öppnar temat tittandet bland andra trissdeltagare till kommentarer. Smart drag Helena! Då kommer frågan, ska man klura till det eller vara tydligt. Jag väljer det senare, temat undgår nog ingen, men kul om du kommenterar ändå och väljer din favorit i trissen.


Foto ett.


Foto två


Foto tre.

För egen del, upplevelsemässigt, så njöt jag nog mest när foto två togs.

Många, många fler Fototrissar finns här!
Erik

Kommentarer:

1 Ninni/fotografia:

Kan temat vara musik möjligen:) Tyvärr känner jag inte igen någon av artisterna på bilderna.

Musik betyder mycket även för mig. Men ibland tycker jag också att tystnaden är ljuvlig. Speciellt här i storstan där det sällan är riktigt tyst.

Jo, du har helt rätt. Jag ska läsa en distanskurs i "Visuell kommunikation", som det så vackert heter, på högskolan i Jönköping.

Jag har tidigare gått kursen i "Digital bildbehandling" där och den tyckte jag var väldigt lärorik och bra. Så det blir till att både plugga och börja jobba nu i höst:) Vi flyttar ju till Sverige igen om en dryg månad.

Tiden för bloggen kommer minska betydligt tror jag. Då blir det kanske inte tid att hinna delta i alla dessa fotoutmaningar längre.

Må så gott!

2 Erik:

Tack för din kommentar Ninni. Oj, flytta mellan kontinenter, blir det bohaget i container per båt då eller lämnar ni det mesta kvar i Brasilien? Jag tycker flytt inom Stockholm är jobbigt, hur vore då inte en sådan långväga flytt!? "Visuell kommunikation" låter intressant, blir säkert kul!

3 a home far away:

Fina foton!



Ha en fin dag

Kram Gunilla i Singapore

4 Bosse:

Fin musiktriss!

:-)

5 Ninni/fotografia:

Hej igen,

såg att du svarat mig:)

Största problemet med flytten är all pappersexercis med myndigheter och bank. Brasilien är ett mycket byråkratiskt samhälle med papper som ska skickas mellan olika instanser och stämplas ordentligt.

Vi hade inte så mycket egna saker med oss, bara kläder och personliga prylar. Nu har vi ju handlat lite förstås:) och allt går med båt tillbaka till Sverige. Men flytten sköts av ett företag som både packar här och kör hem grejorna till oss i Sverige. Det är skönt!

Hur lång tid det tar i den riktingen ska bli intressant att se...När vi flyttade till Brasilien fick vi vänta fem månader innan våra saker anlände.

Som tur är har vi ju det mesta vi behöver redan hemma i Sverige.

Må så gott!

Kommentera här: