Tredje gången gillt.

Igår var det tredje gången jag såg en konstig bil med en ställning på taket som kom åkande på gatan. Denna gång utanför jobbet på Kungsholmen. Där uppe på biltaket stod ett trebent stativ med en kamera överst. Jag vet inte om det är Google eller Eniro som plåtar Stockholms gator från dessa kringåkande bilar. Någon bloggläsare som vet? Undrar förresten om de suddar bort folk som hamnar på bild när de plåtar husen längs gatorna? Om inte så kanske jag syns på olika platser i stan...
 
Under några veckor har jag sett en rondellhund på Hägerstensvägen i Aspudden. Så plötsligt stod den inte där i rondellen längre. Vem är så usel att de stjäl en söt (vitmålad med svarta prickar) rondellhund i trä? Eller är den kanske under ommålning? Trist nog blev det inte av att jag plåtade hunden när den stod där i rondellen. Tanken fanns där, nästan varje dag jag passerade sittande i bussen. Nu hänger där en träskylt som jag inte hinner läsa när bussen passerar, kanske skulle gå förbi och plåta den?
Hoppas rondellhunden kommer tillbaka!



Örnsbergsbagarn (med nya ägarna) fyller 1 år idag! För länge sedan var det en lumparkompis som bakade bröd där, han sålde bageriet när hans mamma blev sjuk. Under många år var det en konditor från Göteborg som bakade och han sålde vidare för ett år sedan. Köpte en aptitlig och välfylld köttbullsmacka igår morse, när jag på grund av tidsbrist inte hann med frukost hemma. Lite dyr, dryga femtilappen, men väldigt god. De har några ettårserbjudanden idag, stod det på en skylt.

Vädret ute verkar klarna efter nattens regnande. Kanske blir det en promenad förbi kondiset och kolla utbudet..?
 

Nattlig utsikt från grannbalkongen. Satt rätt länge och snackade med grannen B, trevligt, han bjöd på lite kvällstugg utöver samtalet.
Erik

Kommentera här: