Sjöberget nyligen.

Hamnade på Sjöberget och njöt av utsikten innan regnet kom. Nedanför Örnberget har nya stegar ner till Vinterviken monterats, det ska ju bli offentligt bad. Promenadbryggan verkar också få sig en liten ansiktslyftning. Jag riktigt känner hur jag finner mitt inre lugn (efter en lite stressig arbetsdag) av att sitta där och njuta av utsikten. Jan Hammarlund sjöng förresten sin "Bada i Vinterviken" på visfestivalen i lördags...


Kvällssolen gömde sig bland molnen. 

                  
                   Några dagar tidigare såg jag denna gigantiska "fritidsbåt" passera på Mälaren, där jag 
                   satt och njöt av kvällssolen.


Glad att ha närheten till denna sköna miljö. 
Avslutar detta inlägg med ett litet stämningsfoto från Visfestivalen i Vinterviken förra lördagen, Basse Wickman på scen och Jan Hammarlund skymtar bakom scen i gul tröja, röda byxor och keps.


Tänkte använda fotot i senaste Fototrissen, men valde andra kommunikationsfoton.
Erik

Kommentarer:

1 pysen73:

Så effektfullt det blir med moln och solnedgång :o)

Visfestivalen ser mysig ut också.

Kommentera här: