Kan kanske nyttjas vid behov?

Mitt i en arbetsvecka och en ljuvlig solig dag. Lyckliga ni som har semester!


Lediga platser i solen...

Måste beklaga mig mer. Fortfarande har en del lunchställen nära jobbet sommarstängt. Nog för att det finns flera varianter, utöver medtagen egen lunchlåda, att få i sig en lunch. Men två favoritställen har sommarstängt. Nåja snart återgår det mesta till vanliga rutiner. Många på kontoret kommer tillbaka från semestrar om två veckor. Just nu är det ganska skönt, man får mycket gjort när "störmomenten" är få. Men för varje dag blir vi fler och fler i korridorerna.


Det finns en del som lägger ner jobb på skyltningen, trevligt, även om affären är stängd.

Igår var det rena Zombiedagen! Morgonens planer för eftermiddag och kväll blev det intet av. Zombiekänslan levde vidare hela kvällen! Idag verkar det lite bättre, men arbetsbördan är stor. Kanske ändå utrymme för en fotopromenad efter jobbet, vädret lockar! Har slarvat lite med svar på kommentarer, inte lätt när man är zombie. Ibland förstår jag inte hur "andra" hinner...


Avslutar med tre "verkliga från livet" citat, kan kanske återanvändas?!

"Jag är inte hjälten i det här dramat, men inte skurken heller."

"Finns det ingen som kan få stopp på mig, få mig att sluta babbla!"

"Orden jag hör låter fortfarande bra, men det gör inte ni."


                        
                         Bara en brandtrappa... kan vara en utväg!

Må gott alla bloggare och andra besökare!
Erik

Kommentarer:

1 ElStiffo:

Oj, akta dig så du inte blir en zombie. Replikerna låter bra, men är de från konflikter eller bara från äkta ordvrängare?

2 Erik:

Idag försvann zombiekänslan, skönt! Angående de tre citaten, hur menar du?

Kommentera här: