Tisdagstema - trä

Så här skriver Maria: "Jag tänkte att vi skulle ägna oss åt ett material den här veckan, närmare bestämt trä. Hur används trä i er närhet? Finns det något oväntat användningsområde eller används det traditionellt?"

Trä i min närhet. Sitter i köket med min laptop. Här finns flera bruksföremål i trä. Har en träslev som jag glatt använder, ofta. Valmöjligheterna är flera, men något som kan behövas efter en god kötträtt får bli min illustration denna vecka.



Syns gör även lite av vårt väl använda köksbord... träigt det med.



Många olika träiga tolkningar och andra tisdagsteman finner du här!




(He, he, noterar något som slunkit med, ja så kan det bli ibland :-)
Erik

Kommentarer:

1 Pialotta:

Trä är ett materalsom jag älskar mest.

Trodde för ett tag det var tandpetare du visade;-)

Att grilla kött.. trä det på de här pinnarna är fint de..

Hos mig finns det många bilder som vanligt;-)

Ha de gott/Pialotta

2 Mats:

Plockepinn!!!!!!!!!!!!!!!

3 Carina Lundström:

tandpetare kan man ju inte leva utan!!!

Vet du att det är nästan bara vi skandinaver som petar tänderna offentligt?!!! och kommer undan med det...hihi

Jo en del av dockhusmöblerna är från 60 talet...

mvh

carina

4 Caroline:

Ja, vad hade ett restaurangbesök varit utan dem ibland?!

5 Kerstin:

Kul tolkning. Vad gjorde vi utan tandpetare? Finns inget som irriterar så mycket som när nåt fastnat mellan tänderna. :)

Ha det gott.

6 Marmeladen:

Trodde först det var plockepinnar men då jag läste texten förstod jag att det måste vara tandpetare.

7 Carina - inspirera:

Vilken kul tolkning av trä!

En sådan där vardagssak som nästan alla har hemma...

Kramen.

8 Anna:

Många " träpinnar " det där du.



Gillar din tolkning.



// Anna

9 Fotsteg i Rabatten:

min dotter har en likadan. :)

10 Ariella:

Hej! Fin tolkning.



Svar till din kommentar hos mig:

Nä fy nä, inga gafflar :) Ja skedarna är något moderna, inköpta på Indiska (fy mig) gillar inte träskedar :)



Nä detta var 2007 års hantverksläger på Öland (eketorp) i år är lägret ute i skogen utanför Markaryd (Småland)



Kram

11 Kadermo:

Vad mycket trä vi har omkring oss, om vi bara orkar titta efter. Kul tolkning.

12 LottaM:

Tandpetare i trä ett nödvändigt måste för de finns ju i plast oxå.

Tack för kommentaren hos mig.

Körsbärsträd är väl egentligen lite lyxigt att elda med, men känner ingen snidare som vill ha lite. Det är ett perfekt material för trä bestik såsom salladsbestik och slevar.

Ha en fin tisdag!

13 Nukke:

Bra hittat i temat :) Trä är vackert o mycket användbar !!!!

14 marie:

det är mycket man kan använda trä till....

jag är nog den enda som inte äger tandpetare hemma...borde jag skämmas =)

15 Ellas Inspiration:

Häftig tolkning! Kolla länken hos mig i inlägget så ser du även maten!



Karin

16 Carina - inspirera:

Hej! Du undrade om vårt köksbord. Det är köpt på Mio heter Folke och är i oljad massiv ek och granit. Vi tycker mycket om det!

17 Photos by Storm:

Så enkelt du löte det temat. Och alltihopa i trä. Ha det bra/Lis

18 m:

Kul! Trodde också först det var ett plockepinn.

19 Anna:

Det löste du ju galant! :)



Ha en fin kväll!

Anna

20 Carina:

Livsviktig mojäng det där!

21 Lissen:

Vad gjorde man utan tandpetare??

en viktig liten träpinne i vardagen.



Aha du täljer, förstår att det är avkopplande att låta något växa fram. När jag fotar och tittar på bilder är det också avkopplande. Ja även att skriva.Det är väl något som du också tycker om (tror jag,L)Ha det så gott!



Ps Tack för dina goa ord Ds

22 Ulrica:

Ja - tandpetare kan vara oumbärliga ibland...

23 Anette:

En bra att ha sak! Såg också att något slunkit med ler inte så kul att få i munnen kanske......./Anette

24 Carina:

Nu fick jag en sån där flashback...för ett antal år sen köpte jag tandpetare och salt vart jag än åkte utomlands, det finns ju så många roliga...svarvade, färglada och med olika förpackningar...det är bara det att min kompis som är ute och reser mycket fortfarande håller på att köpa "roliga" tandpetare till mig, det tar aldrig slut!! Fick slänga en hel påse med tandpetare för ett tag sen ha ha.



Får nog säga till henne att sluta!

25 Marika på Odlingspyssel:

Verkligen ett nyttigt träligt föremål :)

26 Amanda:

Hej Erik, där lurade du mig i första anblicken. Då trodde jag att det var plockepinn. Men du har fotat en trähållare med tandpetare, är det inte så? /Amanda

Kommentera här: