"jag mötte Lassie", nää Claes




Malmberg med sällskap bland de japanska körsbärsträden i Kungsträdgården.
Notera apotekspåsen i Claes hand. Kanske har hans myckna sjungande i musikalen "the Producers" gett honom en öm hals?
Hur som helst ville jag inte störa... i annat sammanhang hade jag gärna skakat hand med honom och tackat för den härliga rolltolkningen i musikalen. (Vår stadsminister såg jag inte till...)
Som synes blommar träden för fullt i den kungliga stadsparken. Vackert, även denna vår.




Erik

Kommentarer:

1 Erika:

Denna bild lyser upp av damernas röda jackor, plus allt annat runtomkring som gör bilden till en helhet. Båda bilderna är väldigt somriga och fina.



"Tjington" som kommer och går med bestämda steg-min verka inte se allt det vackra, för han har alldeles för bråttom.



Nu har det verkligen smällt till ute i naturen och i trädgårdarna, nästan så man kan höra hur det knakar lite här och var.



Här har vi haft högsommarvärme denna onsdag. Uppåt 30 grader i solen tidigt på morgonen fick jag veta av en boende i området jag träffade på City Gross.

Kändes när jag kom ut genom porten strax efter åtta, hur varmt det redan var då.



Tack så mycket för "krya-på-dig-hälsningen" alltid trevligt med sådant, det piggar upp.:)



Nu är jag återställd, hoppas verkligen inte det sätter igång igen om några dagar, för då blir jag riktigt sur. Vet dem som blivit sjuka lika fort igen. Undra vad det är för skit allt som vi människor drar på oss?



Vinkelevink

2 Fia:

Det är sanslöst vackert när det blommar i Kungsan. Mittenbilden på körsbärsträd och flaggan är ju rena studentkortet! Jättefint!

3 Bosse:

En japan (?) under blommande körsbärsträd, bra matchning. Och fanan mitt i blomningen ger en snygg bild.

4 Inger Maryissa:

Men oj.....att jag missade detta iår, de vackra körsbärsträden i Kungsan,

nu när jag äntligen börjat åka bl.a. till Stockholms city igen...

Snopet...

Har de inte blommat och blommat ut lite väl tidigt iår ?

Så det får bli nästa år att fota detta underbara.

Men det blir säkert annat fint att fota nu i sommar.

Oj, man kan tydligen träffa på kändisar i Kungsan också...;-)

Ha det så bra



Kommentera här: