Fototriss - jubileum

Såklart jag vill vara med och fira tioveckorsjubileum! Valet är fritt bland de nio olika teman som varit.
Jag flyr från musiktemat och väljer detaljtemat, verkligen kul. Det var detta också... när jag höll på.





bara en liten detalj, allt är i naturmaterial!


en detalj till


kanske lite skruvat?


sista detaljen, nu tycker jag att det verkligen syns?


En betydligt större detalj. Både bild- och motivmässigt...

Ha ha, det är ju tre färger också! Två flugor i en smäll... Både detaljer och tre färger.
Tre bröder är det också (verkligen favoriter inom sitt gebit)

Har roat mig med detta några gånger. Det här tog betydligt längre tid än jag trodde. Men jag ville verkligen att det skulle se ut som sådana där fina bowlingskjortor... Mycket tråd blev det.
När jag hittade denna på en galge så fick jag lust för ett nytt arbete.
Ska bara hitta spännramen!? Var nu den kan ligga...?

Tyvärr får jag inte in min lekamen i denna skjorta längre (snyft) får kanske klippa ur broderingen och sätta fast på ny skjorta som ryggapplikation (men det blir stort, så hur gör jag?)



Många andra vill också fira jubilaren Fototriss, kolla gärna här!
Så här sent ute har jag nog aldrig varit...


Om jag är bra på att hålla deadlines?
Visst, skarp som egget på en kniv (he, he, INTE)!
Det är i dessa "sista minuten"-lägen som mästerverk undviks eller med tur skapas?!
Ofta var det verkligen i sista minuten som musikverk skapades nere i studion, men kul var det! Lite äldre och kanske visare försöker jag numera undvika detta stressande (med varierad framgång).
Samma sak med diverse skriverier. Att ha en deadline är bra, men ser helst att det som ska göras är klart före detta slutdatum. Efteråt, utan stressande deadline så vet jag precis hur jag skulle vilja ha det hela. Kanske någon som känner igen sig? ;-) Nu ska jag nog kolla in andra fototrissar.
Hmm, undrar vad ämnet blir imorgon?
Erik

Kommentarer:

1 britten:

KUL !...jo jag håller med dig om baren på youtube påminner mycket om den som vi besökte..ha en fin lördag

2 Pysen73:

NU fick du mig att sätta teet i halsen och tro att jag hade missat att det är söndag! :o)

Jösses vilket arbete du har lagt ner på det där!! Jag höll på med korstygn ett tag, men tappade sugen när jag gav mig på något alldeles för stort som aaaaaldriiig blev klart...

3 Bosse67:

Du får se till så att du får plats i den där superläckra skjortan igen. ;-) Vi vill se den live!

4 Fritt ur hjärtat:

HIHI, jag trodde det var en matta! Någon borde göra en matta i den beige färgen med rankor i de färgerna;-)

5 Ninni:

Men vad du är skicklig med nål och tråd också!! Håller med Bosse, du får nog lov att försöka ta dig i skjortan. Det verkar vara det enklaste sättet:-) Annars får du väl göra en applikation på en annan skjorta...Jaså du är ett fan av Bröderna också? Det var min äldre bror som lärde mig att uppskatta dem, "En dag i varuhuset" tror jag var det första jag såg.

Du undrade om olvonen, jag har för mig att de är giftiga. Med den starka färgen så kan man kanske tro det. Annars är jag en stor älskare av frukt och bär och smakar det mesta efter avporträtteringen. Håller du den här takten med inlägg i fortsättningen också så är jag nöjd...två samma dag:-)

6 Harriet:

Cool Blogg....kram

Kommentera här: