Bo Kaspers är tillbaka! Bra Skiva!

På cd-spelaren snurrar Bo Kaspers orkester och nya cd:n 8. Detta är en verklig favoritgrupp, gillar både musik och text. Det finns ett vemod och djup och en klang från svensk folkmusik och arr. som för tankarna till jazzgiganten Jan Johansson som tilltalar mig mycket. (Jag har haft inlägg om Bo Kaspers orkester förut, men det var länge sedan sist...) Visserligen tog de ett rejält kliv åt ett annat håll på förra skivan, men med denna åtta klev de tillbaka, i rätt riktning (enligt mitt sätt att se på det). Tack för det!

Bo Kaspers har en egen hemsida

klickar du på bilden kommer du dit!
Där finns en trevlig videohälsning och mycket mer... som nyaste turnéplanen...

Turnéplan:

15.11 Helsingfors, Finlandiahuset
16.11 Helsingfors, Finlandiahuset
19.11 Uppsala, Konsert & kongress
20.11 Köpenhamn, Vega
21.11 Köpenhamn, Vega
23.11 Stockholm, Cirkus
24.11 Stockholm, Cirkus
27.11 Oslo, Scentrum Scene
29.11 Göteborg, Lisebergshallen

undrar om det fortfarande finns biljetter?

framsidan på senaste skivan 8

Finns inte så mycket på YouTube. Men en skojig äldre låt, där en folkkär komiker är med :-)
Den kan jag inte låta bli...



Söndag i sängen är en tidig Bo Kaspers (har ungefär 15 år på nacken), det syns på de ungdomliga ansiktena, både på sångaren Sundström och övriga bandet och komikern Gustavsson.
Men det är en härlig låt, en av många som kommit under åren!

SVT har sina Go'kväll upplagda på Play och fredagens sändning har med Bo Kaspers som levande musik. Hittade inga uttagna klipp med bara Bo Kaspers orkester, så det blir till att se hela programmet :-)
Bara klicka på länken så kommer du dit, till gårdagens sändning http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1267674

Sonys hemsida finns en del Bo Kaspers orkester, som ett videoklipp och lite bilder, ta en titt?


en snygg pressbild som finns på Sonysidan

Stort tack till Bo Kaspers orkester för att ni fortsätter göra härlig musik. Ni behövs!

För er som gillar BKO kan jag bara säga att senaste, nya skivan är riktigt bra. Jag har precis startat om den medan jag skapat detta inlägg. :-) Kanske kommer det en utförligare recension i senare inlägg...
Erik

Kommentarer:

1 Ninni:

Det låter bra det...då kan jag önska mig den i födelsedagspresent:-) Det blir en högtidsstund att se BKO i Gokväll. Det är roligt att se svensk TV, men det blir väldigt sällan av tyvärr.

2 Christer:

Jag lyssnar inte ofta på BKO hemma i stereon (förutom låten "semester"), men jag har sett dem live två gånger. Det är att rekommendera! De kommer till sin fulla rätt när man ser hur skickliga musiker de är, och hur de trivs med sitt jobb.

3 saom:

Vad roligt att få se den där videon! Har inte sett den förut.

4 britten:

du snodde mitt måndagstips ..fniss...får hitta ett nytt ..jag gillar bo kasper jättemycket...../ kram

5 Anna-Karin:

Jag var och lyssnade och tittade på dem i konserthuset i Göteborg för några år sedan. Förmodligen en av de bästa konserter jag någonsin varit på. Hur jag kunnat missa att lyssna på nya skivan är ju ett mysterium.

Kommentera här: