Snöigt Stockholm

Roligt att fånga Stockholm med snö!
Så jag har fortsatt. Snart kommer värmen påstår meterologerna och då blir snön snabbt grå slask...
Men fortfarande är det vitt! Jag passar på och knäpper snöbilder, med handskar och mössan på!




















Känner inte för att skriva så mycket i detta inlägg. Bilderna får tala själva.
Ja, just det. Nu är det onsdag, dags för ordlös onsdag, tror jag deltar...

Samma typ av störningar på bloggarna denna kväll. Först sent går det att komma in på en del bloggar och kommentera. Två kvällar på raken som internet strular!?
Trist, när jag har en del Fotottrissar och andra att besöka.
Nu är det nog dags för lite sömn :-)
Erik

Kommentarer:

1 Pysen73:

Vackert! Men jag ser ingen Erik på pulka.... snyft....

2 Kerstin:

Många vackra bilder. Stan är vacker i snöskrud. Tack för kommentaren hos mig om höstljus. Jo, jag håller med om att november bör räknas som vinter. För nåt år sedan hette det Ljusfestivalen och det tycker i alla fall jag att de kunde fortsatt med. Men de lägger lite mer tryck på att få in Umeå i namnet vid såna här tillställningar. Kommunen ansöker nämligen om att bli Kulturhuvudstad 2014.

Ha det gott.

3 Fia:

Det var ingen dålig promenad du har tagit! Hur lång tid tog det att gå den vändan?

4 Erika:

Fina vinterbilder. Tyckte bäst om 1:n och 5:n. Hörde av dottern att det kommit mängder av snö i allafall där hon bor. Några mil utanför Stockholm. Men här nere lyser den med sin frånvaro och det ganska så reellt. Det är som vanligt, inget att höja på ögonbrynet åt.



Tack för dina trevliga kommentarer!



5 ElStiffo:

Ettan är verkligen njutbar.Skönt med folk som jobbar på bild.Gillar den också.

6 Bosse:

Här har du fått till en fin Stockholmsserie. Särskilt fäster jag mig vid bilden från Mosebacke, där finns det en snygg diagonal som ger lugn balans. Folktomt och vackert, precis sånt jag gillar. :-)



Hur gjorde du för att skapa den snyggt gröna ramen runt Orfeus-gruppen?

Kommentera här: