Tisdagstema - baksida

Så får jag äntligen ta med en för mig betydelsefull baksida.
Det finns flera baksidor, men denna är speciell...



Antar att de flesta ser att det är slutet på ett tåg, sista vagnen.
Baksidan på tåget, sista vagnens dörr, som inte går att öppna.
Har stått där innanför och medan tåget rullande passerat yttre stationsområdet (rangerbangård med otaliga växlar) nästan blivit yr av att titta på spåren som far ömsom åt höger och vänster.
Vid ett annat tillfälle, precis närmat sig sista dörren och märkt hur tåget börjat rulla.
Förr, i gamla tågset gick det att springa ifatt, öppna dörren och slinka ombord i farten.
Numera omöjligt, upp på fotsteget kan du komma, men dörren är låst när tåget börjat rulla.
Kan inte riktigt bestämma mig för om jag tycker detta är bra eller inte...
Var själv ute och tågluffade under många år. Härligt sett att resa, då under 70-talet och början av 80-talet var interrailkortet relativt billigt. Många hotellnätter sparades in genom att resandet gjordes på nätterna.
Ja det var mysigt. Kliva in på en station och i princip bestämma resmålet först efter att kollat in avgångstavlan.
Får be om ursäkt att bidraget dröjt, vill du kolla in flera?
Klicka på länken, http://tisdagstema.se/2008/05/13/baksida/

Tillägg mitt i natta'
kunde inte låta bli (hi, hi)
En skön baksida av okända stockholmare som njuter av glassens svalka efter Quarnevalen i lördags ;-)


en populär trappa att sitta i är Konserthusets (några år sedan jag senast satt där).
Behöver kanske inte nämna hur bra glass kan svalka en dag med 30 grader i solen!
Men det var i lördags, idag var det bara 10 grader varmt. Snabba kast! Inga sandaler idag inte...
Erik

Kommentarer:

1 Soffy:

Det låter som härliga minnen!!!

2 britten:

å jag gjorde aldrig någon tågluff och det ångrar jag nu i dag är jag nog för bekväm för att tågluffa...ha det gott

3 Erik:

Soffy: Tror jag ganska snart ska berätta om en lite småkuslig historia på bloggen som skedde under en tågluff. Kanske denna helg eller nästa, vi får se.

Britten: Nog så sant, numera vill jag gärna sova mjukt och skönt, inte på ett skakande galonsäte. Men åker fortfarande gärna tåg :-)

Kommentera här: