Kommentarer:

1 Fritt ur hjärtat:

Hmmm, just idag visar jag också ett fönster, i repris kan man säga:-)

2 Susannes fotoblogg:

Nej, inte är du försenad! Hela veckan gäller ju. Tänk på namnet. :)



Sådana här fönster gör att jag tänker på min uppväxt i en gammal rivningsfastighet av rött tegel, med fönster som såg likadana ut som det här. På vintern fick vi sätta in extra glasrutor och lägga fetvadd emellan för att isolera. Det huset var inte välmående utan läckte som ett såll.

3 Hasse:

Morrn Erik.

Tack för dina komentarer, dom värdesätts.

Ditt fönster i tegel är snyggt, Vinterviken?



Får väl se till sommaren om det blir Tekniska M,

kidsen blir 6 år nu i jan. (tvillingar)

Du får han en fina avslutning på året.

Så får jag önska dej och de dina ett

GOTT NYTT ÅR.

Ha de bra

Hasse

4 soffie:

undrar vem som bor där,

så gömt det ser ut!

önskar dej ett GOTT NYTT ÅR om vi ej hörs innan!

5 lilalili:

Ett fönster - husets öga mot världen! Så vackert, trots det trista färgvalet. Nyfikenheten blir väckt - vad döljs innanför och vad gömmer sig utanför?

Du målar med din kamera Erik!

Ett Gott Nytt År önskar jag dig!

6 Ninni:

Jag gillar gamla fönster men visst kanske man kunde ha valt en roligare färg på bågarna. Tegelfasaden är vacker! Spännande med speglingen i glaset, det ser ut som grannhuset är ett gammalt trähus?

Var på en hastig visit på Valdemarsudde igår och tittade på akvareller av Lars Lerin. Mycket sevärt! Vad vackert det är i Stockholm...speciellt en solig och klar dag som det var igår!

Ett Gott Nytt År önskar jag dig också!

7 Della / Var Dag ett Äventyr:

Ser ut lite som fönster vid något gammalt omgjort fabriksområde. Men som de andra säger - lite roligare färgval kunde man ju tänka sig. Fast det är kanske utsikten därifrån som räknas.

Din fråga hos mig - jodå, Berlin var ok som storstad, men det blev inte någon favorit. Jag hittade liksom inget centrum någonstans. Jag var där en gång på åttiotalet och tyckte det var mycket mer spännande då med Öst- och Västberlin. Inte för att jag inte tycker det är bra att staden blivit hel igen, men ändå...

8 eva:

Ah, ett gammalt teleglhus! Så vackert fönster!

Å tack för de fina orden om mina bilder. Eftersom du skrev några frågor så kommer det svar! Det som gjode mig lite full i skratt var din kommentar om Klara Kyrka. Bilden är tagen i från St Eriksbron! Men inte med tele! Har jagat en systemkamera i månader utan att ännu ha slagit till. Kan inte bestämma mig för vad jag ska ha! Så tills vidare kör jag vidare med enbart en liten compact kamera. Dock en modell med lite bättre zoom än normalt. Är själv lite impad över flera av bilderna. Att den framför allt fixar skymning och kvällar så bra. Men jag måste ta tag i det där med systemkameran, vill lite mer känner jag!!

Å så var det Berlin. Har varit ner ganska många gånger sista åren. Gillar du foto har du ett himmelrike där nere med blandningen av gammalt ruffigt och nytt trendigt! Jag får inte nog! Du flyger ner jättebilligt, och priserna är mycket bra både på hotel och äta ute. Har en massa tips under min kategori "Tips Berlin", men även under "Till Berlin 08" om du tittar in igen! Återkom gärna om du har frågor!

9 Erik:

Åh, tack för era fina kommentarer och svar på frågor, jag tar det till mig. :-)



Var detta fönster finns? Ja, Hasse var inne på Vinterviken och det var ingen dum gissning. Där finns fabrikshus i tegel.

Ninni leker lite deckare och funderar över trähuset som syns i speglingen.

Skoj att ett fönster kan trigga så pass mycket!

Åh tack Lilalili, jag kan bara suga i mig av ditt smicker ;-) "du målar med din kamera"

Tack så mycket :-)

Della undrar över utsikten. Ja åt detta håll fanns ett par trähus, åt andra hållet Finska viken, så där är utsikten slående...

Detta fönster finns i Helsingfors, ute på ön där Sveaborgs fästning också finns. Det bor människor i huset, även om denna hyresgäst är lite hemlig. Fast vem skulle gilla att en massa besökare sprang runt och fotograferade..? Kan förstå om de har fördraget. Ett litet "Gott Nytt År" till er åtta!



Ja, Berlin kan mycket väl bli nästa resmål... min sambo har inte varit där och för mig var det (som jag nämnt) senaste besöket precis när Berlinmuren föll (ganska länge sedan).

Paris lockar nog mer för sambon, vi får se vem som "vinner" eller ska vi slå till med bägge städerna kommande vår..?

Jag lär återkomma ;-)

Kommentera här: