FredagsFärger

Så var det dags för nya fredagsfärger, denna gång röd och vit.

Fick göra en dykning i fotoarkivet. Fann ett foto som fångar faluröd färg och vita stugknutar...
Tre generationer skulle man kunna säga, från sommarstället.





Som en bonusbild
lägger jag hit även ett modernt konstverk bland Hägerstenshamnens bostäder i Örnsberg


Den murade lilla portalen, röda teglet och vita murbruket är vackert. En portal att träda igenom och sedan kliva barfota i gräset ner till Mälarens vatten...

Vill du se andras tolkningar av fredagens färger klicka här
Erik

Kommentarer:

1 Erika:

Falu rödfärg är vida omkring berömd. Den färgen förknippar jag med gamla byggnader såsom ladugårdar uthus osv. En färg som stått sig i urtider känns det som. Gillar den första bilden bäst. Den andra är också fin, och orginell.

2 epithimia:

nice med röda stugor och vita knutar. satt och funderade på faluröd färg med!

trevlig helg!

3 elena cn:

Får lite Möjakänsla när jag ser den översta bilden:) Ni verkar ha ett härligt sommarställe.

4 Pysen73:

Mer svenskt än så kan det knappast bli :o)

5 marie roxbro:

Vilken härlig portal den skulle jag kunna tänka mig/marierox61

6 Kurator Pia:

Kanonhärliga bilder du valt!! Ännu en bloggare (du) som väcker sommarlängtan hos mig!!Ha en härlig helg och må gott!

7 maria_6909:

Vilka härliga sommarbilder, längtar dit!

Hoppas att du har en mysig lucia! =) /maria_6909

Kommentera här: