Fototriss - Genom

För första gången är jag med i denna trevliga Fototriss. Har sneglat in ibland på sidan sedan Ninni tipsade om den, men först nu tar jag steget och deltar. Kan komma att bli en trevlig vana...
Temat är genom/igenom och det finns en del fotografier att välja bland. Blev lite förvånad över hur ofta jag väljer motiv som faller in under denna rubrik. Till slut föll valet på dessa tre. Känns som bilderna får tala själva :-)









Tyck gärna till om min premiärtriss...
Många fler deltar, finns länk till höger, men går att klicka här också.
Erik

Kommentarer:

1 Lillmonster:

Fina bilder. Trean blir en favorit hos mig. Så vackert med solstrålen genom taket.



Kram

2 Helena/Bildbloggerian:

Det var ingen dålig premiäromgång! Jättefina bilder och jag gillar verkligen tunnelbilden! Där har jag gått många bilder... =)

3 Hurryville:

Tror tunneln blir min favorit. Den blev så härligt...stilren.

4 Helena/Bildbloggerian:

Jag menade naturligtvis att jag gått där många "gånger", inte många "bilder"... :)

5 Kimberley Marie:

Oj vilken fin start ! Gillar alla tre men den sista ser så romantisk och hemlig ut så den gillar jag mest.

Ha en bra vecka!

6 Gunvor:

Tunnelbilden är superhärlig, men den sista bilden där solen letar sej in genom takfönstren är såå fin!

7 Millan:

Häftiga bilder, kan inte riktigt välja mellan den i mitten och den sista

8 Fia:

Du har verkligen hittat bilder som illustrerar "genom". Jag försöker hitta en favorit, men jag tycker att det är så charmigt att bilderna är så olika.

9 Jerry:

Den sista bilden är magisk. Så otroligt fin!

Allt gott!

10 Linda:

Fina bilder. Gillar alla tre lika mycket

11 Bosse67:

Jag ser att du varit flitig på din blogg. Jag får beta av efter hand som jag hinner.

Ser att du också varit i tunneln och plåtat. Den inbjuder verkligen till bilder.

12 Ellis:

Vackra bilder! Min favorit är den sista.

13 lilalili:

Väldigt vackra bilder alla tre. Min favorit blir tunnel-bilden.

Kramis L

14 Anna:

Underbara bilder!



Tunnelbilden är otrolig, jag blir nästan lite yr. Men den tredje bilden... Erik, den talar till mig!



Kram

Anna

15 Ninni:

Vad roligt att du också deltar!! Och vilka toppenbilder! Jag kan faktiskt inte alls välja ut någon favorit. När jag såg fönstret så tänkte jag direkt att wow...den gillar jag. Men sen kom tunnelbilden och den är ju jätteläcker! Vilket perspektiv!

Sen så dök den tredje bilden upp på skärmen och vilket ljus! Helt underbar! Jag kom att tänka på Pantheon i Rom där jag också blev så fascinerad av ljuset...Var har du tagit den bilden? Jag håller med Anna, bilden talar till mig.

Du har verkligen lyckats!

Må så gott!

16 Nilla:

Jättefina bilder! Speciellt trean. Ha det bra.

17 Nilla:

Jättefina bilder! Speciellt trean. och tvåan med :-) Ha det bra.

18 Nilla:

Jättefina bilder! Speciellt trean. och tvåan med :-) Ha det bra.

19 Inger Maryissa:

Fina bilder, och det sista tyckte jag var mycket intressant och speciellt.

Tack snälla för att du talade om att det finns kattungar hos din granne, om jag vill ha en ny kisse.

Jag vill så hemskt gärna...

men jag kan inte ha någon katt just nu...det känns mycket trist...men tyvärr.

Ha en fin fortsatt kväll, trots ruskvädret vi har just nu.

20 Pailotta:

Så kul du oxså gått med.. du har tre finfina foton här på Genom som är svårt att sätta betyg på. Den tredje får ändå min 10 av en skala på 1-10:-)

21 Anonym:

En fin serie bilder, hänger ihop ändå så otroligt olika.

Min favorit,absolut, nr 1 fönstret.

Därför känslan: Hem, här och nu, lugn o ro, där vill jag vara, värme,hemtrevligt, träden i fönstret en trädgård kanske, gult, historia, vem har levt där? hur såg det ut när det var liv och rörelse? vill veta...

Se igenom till nästa fönster,viktig med frihet,gå in och gå ut, inget håller mig kvar om jag inte vill.

Bra :-)

22 annette:

Underbara bilder alla tre!



Den sista blir min favorit.



mvh //annette

23 AnnaKK:

Hej! Kul att fler och fler hittar och vill vara med i Fototriss!



Dina bilder är härliga var och en på sitt sätt. Kul att kunna se rakt igenom stugan/huset tex. Och tunneln är det ju många som har valt som favorit. Men jag fastnar allra mest för din tredje bild som dels är en spännande miljö, men som framförallt har ett så otroligt fint nedfallande ljus genom öppningarna i taket. Vackert!!! :-)

24 Erik:

Oj, skoj med alla kommentarer. Tack så mycke'! Roligt att favoritvalet faller så olika, men så är det ju.

Kan berätta lite om bilderna. Den tredje bilden är från framgrävt badhus i Pompeji. Gillar själv resultatet när jag tillät lång bländartid för att få solstrålarna och slippa blixt (som ofta "dödar ytor" tycker jag). Medans guiden stod utanför med vår grupp, smet jag in och fick några fina bilder... Inget stativ, stöd mot stolpar och väggar ibland. Man får inte gå runt själv i Pompeji utan guide, men små avstickare kan man våga sig på ibland...

Tunneln genom Brunkebergsåsen är gammal och fin. Renoverades för cirka tiotalet år sedan. Varma sommardagar är den sval och skön, och en genväg om man ska mellan Birger Jarlsgatan och Sveavägen, två av Stockholms längsta gator.

Första bilden är ett av husen ute vid Klubbensborg, Mälarhöjden (söder om Stockholm). Just det huset är sällan öppet för allmänheten, även om det skulle kunna bli ett fint kafé eller så, kanske mer lagad mat? Fast det finns ett trevligt kafé där, väl värt ett besök för de som kan hitta dit... ;-)

Skojig trisspremiär, verkligen roligt med alla kommentarer.

25 Komposten:

Första bilden gillar jag, den påminner mig om att borde ta mig till träningen. Där har vi sammma "bild" fönster genom fönster samt spegelbild i ett av fönstrena. Har länge tänkt försöka fota detta och nu har jag större anledning att prova. Så nästa träningen...

/komposten

26 Lisa:

Jag diggade den sista supermycket!!!

27 Monkan:

Jättebra bilder på temat alla tre! Den sista är min favorit, så vackert.



Genväg mellan Birger Jarlsgatan och Sveavägen... det skulle då alltså kunna vara vad som gömde/gömmer sig bakom dörrarna i "hopp"?!



(Fr.om idag, Tisdagstema, så kommer mina fototemabilder att ligga i http://fotobunten.blogspot.com. Jag har kopierat alla fototema-inlägg dit men kommentarerna till dem ligger ju kvar i "Pyssla").

28 Petra M-L:

Tack för kommentar på min sida. Och vilka läckra bilder, gillar både den man får tunnelseende av och den i Pompejiö den sistnämnda ser lite ut som från en filmscen...tycker jag!

Kommentera här: