Annorlunda lyktstolpe och solstol

När naturen får lite hjälp av någon/några med gröna fingrar kan det bli riktigt vackert.
Hoppas att parkförvaltningen inte förstör denna härliga lyktstolpe. Finns rätt nära där jag bor...

Den syns knappt... lyktstolpen. Finns till beskådan nere i Hägerstenshamnen, där även flera offentliga konstverk kan dyka upp (he, he, kanske syns ett konstverk i bakgrunden?).

Nere vid Vintervikens trådgårdskafé finns det några lustiga solstolar

Tyvärr verkar de inte tåla aktivt sittande (med tanke på repen)...
Gav mig i alla fall en idé till något att skapa på landet nästa sommar, naturliga solstolar ;-)
Hur svårt kan det vara? Värt att testa!

(Får gå in under kategorin Stockholmsmiljöer, när vi rör oss i en närförort till storstaden... dit Örnsberg och Aspudden räknas.)

Erik

Kommentarer:

1 Bosse67:

När vi passerade de där två grässtolarna i söndags satt det ett par killar i dem. De bad mig att ta en bild av dem med en av deras mobiltelefonkameror. Vilket jag så klart gjorde. Så det där med repen kan man kanske ta med en klackspark ...

2 ElStiffo:

Härligt X två. Stockholm börjar bli en häftig stad. Nu fattas bara några höghus, en tio, tjugo stycken (kanske)...

3 Erika:

Andra bilden är verkligen häftig.Inte skulle jag komma på tanken att slå mig ner där. Skulle alla göra så vore det snart förstört. Så jag förstår mycket väl repen runtomkring. Sunda förnuftet säger "se men inte röra"!

4 Erika:

Glömmer hälften i min kommentar. :) Käck lyktstolpe, ser också ett konstverk i bakgrunden. Så länge det inte ser förskräckligt ut tycker jag det pryder sin plats oavsett i vilken park det står.

5 Fru Lundgren:

Vilka fantastiska solstolar!

Där hade jag lätt kunnat sätta mig ner och bara njuta av känslan... :)

6 Inger Maryissa:

Nämen...det var både kul och fint...

Tänk vad mycket vackert och speciellt det går att göra om man har fantasi.

Toppen-bilder !

7 Fritt ur hjärtat:

På Bonhusläns museum fins det solstolar i den formen, uthuggna i klippblock och blankslipade. De ingår i en utställning och man kan ligga i dem, vääl i liggande läge är det skärmar i taket med vackra vyer, vågskvalp mm och en liten lampa som värmer ansiktet. Rekomenderas!! De i gräs är förvisso snygga men att inte få prova, nja, det är ju halva poängen.

8 britten:

Vintervikens trädgårdscafe där har jag aldrig varit !...kanske värt ett besök../ ha det gott

Kommentera här: