Härligt elskåp!

Måste säga att det finns klotter och
så finns det klotter som är riktigt fint.
Som detta lilla elskåp nära Rålambshovsparken.
När nu någon gjort denna härliga lite äldre dam med handväska och huckle,
det gör ju bara elskåpet bättre!
Underbart att se, tycker jag.
Berikar det offentliga rummet.
Hoppas att ingen nitisk kommunalarbetare tar bort damen,
hon sprider leenden hos oss som passerar :-)
image826
Vet inte hur länge de funnits där i parken,
men nu går det att spela boule i Boule Bar i Rålambshovsparken.
De har bra dricka också, om man blir törstig i samband med idrottsutövandet
jag trodde bara de fanns bakom Odengatan, inomhus...
Boulespelare har några finare grusade banor, med bord och stolar bredvid att använda sig av.
De som vill kan lite spanskinfluerat spela Boccia på gräset, det finns det gott om, även om stora ytor
är precis nysådda jordområden.
Men boule kan spelas på vilken grusgång som helst...
även om en del gnäller på boulespelarna i parkerna. Ömsesidig respekt är väl på sin plats,
men boulespelare är oftast "trevliga prickar".
Erik

Kommentarer:

1 Soffy:

Härlig tant! En trevlig Valborg önskar jag dig!

2 Pialotta:

Nä låt den damen stanna kvar.. det finns klotter och det finns klotter.. denna tillhör en rolig sida av allt klotter:-)
Tjingeling o ha en trevlig Valborgshelg.. bränn inte fingrarna på elden;-)

3 Inger Maryissa:

Jo, detta klotter på kvinnan, som i denna bild är snygg och mycket välgjord.
Och jag tycker också det kunde få vara kvar.
Fast det övriga klottret runtomkring kan ju tas bort.
Den typen av klotter är inte så speciellt snyggt.
Ha en fin Valborg

4 Bosse67:

Kan bara instämma med övriga kommentatorer, en fin gumma på skåpet, fint fångad av Erik som har ögonen med sig när han är ute med kameran.

Valborgshelgen påminner mig om tiden som korrekturläsare, eftersom det ofta vid helger uppstod diskussioner på redaktionen huruvida helgers namn skulle stavas med stor eller liten bokstav. Beträffande valborgshelgen kunde man ju kunna tro att den borde stavas med versalt V, eftersom Valborg är ett egennamn, men icke så. Språknämnden rekommenderar litet v.

Så jag tillönskar alla en skön valborgshelg!
:-)

5 Britten:

tror jag ska ta mig en sväng till rålis i morgon..länge sedan....i Vasaparken spelas det mycket boule...trevligt...önskar dig en trevlig kväll

6 Monkan:

Trodde det var det här som var ditt Fyrkantiga bidrag, hade funkat :-) Men så kikade jag vidare och hittade de "riktiga" bilderna. Det där lilla huset... jag har en bild som nog tar vid nedanför din, är inte det där precis ovanför ett av vattenfallen?

Och längre ner i din blogg hittar jag ju fina bilder på "mitt" promenadstråk :-) längs Norr Mälarstrand. Åhå, Quarnevalen, tack för tipset! Vilken bra spejare du är :-)

(Mitt tisdagstema har också ?halkat ner? ett par snäpp, info ifall du tänkte kolla).

7 Erik:

Oj, tack för alla kommentarer, skojiga att läsa.

Ja jag ska notera Bosse, valborg med litet v...
Sant Britten, Vasaparken kanske är bra ställe att dra till med bouleklotsväskan och trasan i hand...

Kul att ni diggar tanten :-)
De som bara kluddar "tags" ja den kan jag vara utan. Men talangfulla konstnärer, då är det tråkigt när de blir bortspolade av firmorna som sanerar.

Så vi får hoppas damen får stanna på elskåpet!

8 Niko:

Visserligen ett gammalt inlägg från din sida, men ovanligt fint "klotter" måste jag säga. Skulle faktiskt inte säga att det var klotter. Mer målade bilder!

9 Caroline:

Häftig tant! =) Kommer och tänka på Banksy - en graffitti konstnär från NY som ägnade varje dag åt att sätta sin prägel på stan...

Kommentera här: