Väcker liv i bloggen igen!

 
Hm. Har några funderingar som jag snart återkommer till. Men först en bild, ja kanske fler, men mer text kommer.


 
 
 
En annorlunda tunnelbanevagn som brukar få vara med då och då i Stockholms lokaltrafik. Får mig att tänka på tunnelbanan i London med tanke på hur man sitter i vagnen. Den har betydligt färre sittplatser om man jämför med en vanlig tunnelbanevagn. En vagn som jag tror är tänkt för rusningstrafik, fast jag undrar över lämpligheten, det finns inga "stroppar" som hänger ner från taket som man kan hålla sig i när man står.
Hur som helst dök vagnen upp och jag valde denna udda tunnelbanevagn mest för att jag hamnade rakt framför den.
 
 
 
 
På utsidan är den inte bara blåmålad som andra vagnar utan har mycket vitt också. Den sticker ut i ett helt tågset.
 
Ja, då har mitt bloggande börjat igen efter längre uppehåll. Undrar om det finns några fototeman? 
 
Erik

Kommentarer:

1 Marit:

Jag kör ju på med Helgbilden varje söndag kl. 18 som är en fotoutmaning. Har även nyligen startat upp bloggutmaningen Veckans värsta som det går lite trögt med, startade mest för att utmana mig själv att skriva mer, den ligger i alla fall öppen från och med fredag morgon kl. 09.00 till söndag kl. 18. Välkommen att delta i båda!

Svar: Tack för tipsen. Kul att du fortsatt med Helgbilden. Kanske är jag med redan denna helg
Erik Kling

Kommentera här: