Orange


Sinneskatten vill se något orange denna gång. Jag fortsätter dokumentera från Liljeholmen. Så det får bli skylten här under, fotot tagen från vardagen i brist på flödande fantasi.



Inte så mycket information, men tillräckligt.
 
Där bakom staket och galler finns en större byggrop. Det ska byggas 225 nya bostäder i kvarteret Rosteriet. Något som press och andra intresserade kunde få reda på nyligen vid en liten träff med tjänstemän och politiker.
 
Sten Nordin (M) och några andra politiker från Stadshuset kom till gropen i Liljeholmen för att spränga av en liten salva, något som Lars Epstein dokumenterade med sin nyfikna kamera.
Vill man få lite information om vad som sker i Stockholm så är Epsteins blogg alldeles utmärkt som ett ställe värt att besöka på nätet, ibland publiceras hans inlägg även i pappersupplagan av DN.
Jag har honom själv bland mina länkar. :-)
 
 
 
Närmare gropen. Det är sjön Trekanten som skymtar mellan träden och punkthus i Gröndal i fjärran.
 
 
 
 
Detta bidrag tycker jag duger till utmaningen #blogg100 och det är nummer 63/100. Bara 37 kvar!
 
Häpp!
 
 
Erik

Kommentarer:

1 Violen på Brandholmen:

Svårt att missa de skyltarna som lyser på långt håll med med sin starka färg!
Trevlig helg!

2 Anemonen:

Blomman som invaderat gräsmatten torde vara tusensköna och i tusental kan de förekomma. Odla i pallkragar har jag provat med ett dåligt resultat. Inga gröna fingrar här inte. Orange eller som jag alltid sa förut brandgult för så hette färgen när jag växte upp var inte så svår att finna i arkivet trots allt som jag till en början trodde. Du har också lyckats och vad fint att det nu bygger fler bostäder. Det är precis som på 60 talet när vi hade bostadsbrist så det måste byggas men priserna på nybyggda är hutlösa, men nya måste byggas överallt i vårt avlånga land. Din fråga om värdshuset i Hamneda får du svar på här. Den ena byggnaden är renoverad och där bodde han som drev gästgiveri fram till 30 talet kvar till någon gång på 60 talet. Sedan har det varit tomt. Din fråga om Öland var jag fotat är: Utanför Köpingsvik är bilderna tagna. Norra delen är vacker men många glömmer att Öland har en östra sida som är väl värd att besöka. Har en trevlig helg.

Svar: Tack för ditt utförliga svar. Du har helt rätt, det finns en östra sida både på Öland och även Gotland, den östra sidan är lite glömd och inte alls lika populär. Synd att värdshuset inte används längre som värdshus och övernattning.
Erik

3 Mia Ahlstrand:

Ja orange är en bra färg på skyltar, de syns verkligen!

4 Stare Ström:

Det var en smart lösning på temat!

5 Marja:

Inte så mycket information, men skyltarna syns bra och det är ju viktigt.:)

6 SigridfraEnget:

Din fantasi tycks vara bra... Jag hittade bara mina foton i dag i arkivet. ;-)

7 Anni:

Jahaja. Ibland får man kanske vara glad för den lilla färg som erbjuds i gråväder och grå omgivning. Hoppas att inte husen blir orange sedan bara ;-)

På vinmuseet fick man en remmare med vin att bära med sig när man beskådade utställningen. Vet inte om det hjälpte mitt luktsinne något :-P

Kommentera här: