Rörig hörna





Hörnan som "Gud glömde". Undrar vad för skräp som gömmer sig inne i containrarna?!
 
 
Fann en typisk rörig hörna på en industritomt vid järnvägen när jag själv var på väg mot pendeltågsstationen.
 
Lustigt att de flesta olika industritomter man passerat/sett nästan alltid har minst en hörna av tomtmarken som är fylld med blandad bråte! En skräpig del, en rörig hörna!
 
Det här fotot kan passa ganska bra och får bli mitt bidrag när veckans Tisdagstema vill se just "rörig"
 
Lär nog röra ihop lita våffelsmet senare och grädda i våffeljärnet, det är ju våffeldagen idag!
 
Får kanske återkomma kring detta i ett annat inlägg. ;-)
 
 
 
Erik

Kommentarer:

1 Lajsas Fotografi:

Ja där var det en riktig röra! Klart man blir nyfiken på vad det finns i containern.. Fast man kanske inte vill veta egentligen.. =)

Tack för dina fina ord hos mig =)

2 Anneli - A'la Foto:

Ja dessvärre ser det ut sådär lite varstans. Tråkigt men passande till temat!

3 Eva Trillian:

Det finns nog lite bortglömda hörn med röra lite här och var i världen.
Våfflor - DET är jag sugen på nu!

4 Gunvor:

Jo men visst var det rörigt här också.Precis som det skulle vara i temat idag.
Du undrade vilket hotell det var på min bild som såg lite rörig ut. Det var på Hotell Clarion Gillet i Uppsala. Det var jättemysigt där och inte alls så rörigt som det ser ut på bilden. Vill gärna dit igen! Det du trodde var ventilationsrör på bilden,det var upphängda glas i baren.Jag håller med om att det ser ut som rör på bilden. Men så var det inte.
Här blir det också våfflor idag. Ska testa mitt nya våffeljärn. Jag har fått hjortron av min syster så det blir nykokt sylt till våfflorna.Ha de!

5 Mia Ahlstrand:

Ja visst är det konstigt! De borde ju inte vilja ha det så rörigt... Bra bild till temat! Jag som har häst o ofta är på landet, så där ser det ofta ut på bondgårdarna, massa skrot som bara står o skräpar. Ja våfflor ska bli gott, äter mina med löjrom o gräddfil.

6 Anitas Malta:

Kanske inte så konstigt att finna röra inom ett industriområde. Inte ser det kul ut men som klippt och skuret till temat :-)

Hade ingen aning om att det var våffeldagen idag. Har nog inte ätit våfflor sen jag var barn. Minns hur mamma tog fram det stora tunga våffeljärnet medan vi, fyra förväntasfulla barn stod och tittade på. Mumsgott !! Grädda gärna några extra så kommer jag direkt ;-)

Svar: Ha ha. Jag fick äta så jag blev proppmätt. Inte utan att jag kände mig som när jag var liten och hade ätit för mycket. Tänk att man aldrig lär sig. ;-)Får visa någon bild i morgon.
Erik

7 Scaniatjejen:

Välbekant röra, det där ser man lite varstans! Så gott med våfflor, det är ju en mycket bättre sorts röra som ska till där.=)

8 Violen på Brandholmen:

Jag tycker man ser bortglömda röriga hörn lite varstans, också i villaträdgårdar. Ser inte alls kul ut men det är kanske latmasken som gör att skräpet får ligga kvar!
Så gott det låter med våfflor! Bäst att du gör en stor sats!

9 paula i pörtet:

Och jag som trodde du skulle visa upp läckra våfflor! Har inte ätit våfflor på år och dar och inte blir det idag heller...fast jag föredrar den salta sorten, med kaviar, lök och gräddfil

Svar: Kommer kanske med någon söt våffla imorgon.
Erik

10 Klimakteriehäxan:

Städning anbefalles! Eftersom röran ligger där och syns, för vem som än kommer i närheten!

11 Stare Ström:

Våfflorna är uppätna. Men dina röra finns nog kvar.

Svar: Jag var helt fascinerad av trafiken. Sådana situationer uppstod gång på gång. Verkade helt omöjligt men på något sätt bara löstes det upp. Jag fattade aldrig hur det gick till! Men var glad att jag var passagerare, inte förare!

12 Freja:

Varje industriområde, varje arbetsplats och varje hem har ett rörigt hörn någonstans. Det är alla de där "bra-att-ha"-grejorna som inte har någon naturlig hemvist och de där slitna sakerna som en inte använder men inte heller nänns slänga... Snyggt fångat! Jag ser ibland ett program som heter American Pickers, de åker runt och letar efter just sånt som övergetts av andra. Ju rostigare, desto bättre... Sen säljer det dyrt till hippa innetyper... Du kanske kan kolla om det finns nått att fixa till där...

13 Fröken Christina:

Jag måste säga att där var det rörigt och kanske inte så trevligt att vara. Synd men oordning skapar mer oordning.

14 Ninnie:

Rörigt, ja...Usch, det finns många såna trista platser, där man hellre väljer att titta åt ett annat håll.

15 Marja:

En verklig röra... och säkert svår att reda ut. Ibland vet man inte var man ska göra av allt. :)

16 Carro:

Det skapas alltför ofta en plats där det bara sparas på bråte.

17 elstiffo:

Ja, jag undrar verkligen hur många det finns och om alla har tagit hänsyn till våra miljölagar. Kanske dags att göra något?

Svar: Säkert finns det en massa dolda miljöproblem. Vi har nog många platser som Teckomatorp i vårt land!
Erik

Kommentera här: