Rörelse


Söndag och dags för Fototriss, men också temat "Skyltsöndag". Men kanske allra störst just idag är väl vad jag gjort nu i drygt tre månader, nämligen utmaningen #blogg100 som just idag går i mål! Detta blir sista inlägget, inlägg nr 100. På tisdag ska det firas. Du kan kolla början på detta inlägg! :-)
 
 
 
 
Temat denna gång är "rörelse". Bra att folk rör på sig, så klart!
Men minst lika viktigt är det att finna en massa olika rörelser i staden, olika företag som skapar arbetstillfällen. Självklart inte bara i städerna utan även ute i landet! 
Det politiska parti som verkligen, på riktigt gör det lätt att starta nya rörelser och sedan också möjligt att driva dem vidare, kommer också att kunna vinna många röster i det kommande valet. Lustigt nog har de politiska partierna i Alliansen ofta pratar sig varma om den fria, privata företagsamheten men sedan bitvis arbetet mot sig själva när det kommer till det praktiska. Varför alla dessa papper och tillstånd? Varför göra det onödigt krångligt? Tur att det finns folk som ändå försöker och startar rörelser, jag visar på tre olika exempel.
 
Så hög tid att visa upp trissbilderna!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kort information om mina bilder.
Första färska fotografiet visar på uteplatserna till den lokala rörelsen, Örnsbergs bageri som enligt skylten nu också börjat med langos på lördagar.
Andra fotot. Har inte prövat på sushin från Yourans rörelse i Aspudden. Brukar gynna sushin på Hägerstensvägen eller den fräscha Tangji sushin i Axelsbergs tunnelbanestation.
Sista fotot. Rullande matställe som erbjuder italiensk mat. Namnet Jeffrey's får inte mina tankar att vandra mot Italien och italiensk mat, men skenet verkar bedra. Matstället har olika stopp i staden under veckan, verkligen en rörelse på flera sätt.
Så jag håller mig till substantivet i veckans triss, verbet får andra utöva. :-)
 
 

 
 
 
På söndagarna är vi några bloggare som brukar publicera bilder på olika skyltar i det fria fototemat "Skyltsöndag".
Det är bloggaren Pumita som kom med idén och startade "Skyltsöndag". I detta inlägg hittar du några som brukar delta. Varför inte gå med själv? Vi brukar hitta varandra via kommentarerna hos varandra. ;-)
 
 
Som jag skrev i början är detta inlägg nr 100 i utmaningen #blogg100.
 
 
 
 
 
• Kategori: FototrissTaggar: #blogg100, Aspudden, Jeffrey's food truck, Youran Sushi, Örnsbergs bageri; • Kommentarer (23)
Erik

Kommentarer:

1 KajsaLisa:

Kul och annorlunda vinkling på temat.
Fina bilder också, tycker jag känner igen sushibaren

2 Anneli - A'la Foto:

ÅH vad jag gillar din tolkning! Mycket bra gjort!!

Ha en skön söndag!

3 Eva Trillian:

Funderade på den här vinklingen ... men, som min egen triss kanske bekräftar; Jag bor på landet ;)
Gillar din triss :) och längtar lite till "sta'n"!

4 Monica o Jacob:

Har tittat på Eat Street och suttit och dreglat, tyvärr lyser bilarna med sin frånvaro här ute.
Och frågan är om dom kommer upp i klass med dom i USA ock Kanada.
Bra matig triss;-)

5 Nukke:

Fina rörelse och dom har bra atmosfär !!!

6 Axart:

Fint fotat och bra tolkat av dagens tema !
AX

7 Gammelsmurfen:

Du tänkte till lite extra vilket uppskattas

8 Åke:

Bra där! Fyndigt trissat :) Detaljer och rörelser snyggt!

9 Violen på Brandholmen:

Fyndigt!! Tur att dessa rörelser finns så vi kan få ta del av olika matkulturer! Fina bilder, nu blir jag sugen på något gott!

10 Steffe och Ingrid:

Intressant och klurig tolkning av temat.

11 Charlotta:

Snygg triss! Restaurangrörelser är alltid bra att ha koll på.

12 Anemonen:

Tre utmärkta bilder på (affärs) rörelse.

13 Marja:

Intressanta rörelser och den sista bilden visar ju verkligen en rörelse i rörelse. :)

14 Anitas Malta:

Kan inte så mycket annat än att hålla med övriga talare här ;-) Väldigt klurigt och fyndigt trissat och Skyltsöndag kom dessutom med i samma inlägg. Grattis till målgången Erik !! Hoppas verkligen att din inspiration att blogga fortsätter ett bra tag till. Ha det så trevligt på tisdag :-)

Svar: Tyvärr räckte inte tiden till. Jag hade redan bokat saker innan jag fick reda på denna träfftid. Så jag missade "after work"-träffen. Så kan det bli, men jag är inte ledsen för det.
Erik Kling

15 Bertil:

Grattis till 100 inlägg och dagnes fyndiga bilder !

16 Maria Lundmark Hällsten:

Finns många sätt att tolka rörelser på :) Snyggt trissat!

17 Anita A:

Mat för hela slanten i trissen, här är det rörelser där man kan njuta ett mål. Sammanhållet, snyggt! Lustigt nog har även jag Jeffery´s på en av mina bilder :)

18 Gärdsmygen:

Så var vi i mål!! Det känns rätt skönt. Ska du gå på tisdag? Det hade jag gjort om jag inte bott 50 mil ifrån.... Svårt att hinna när man slutar jobba 16.30. Ha ha! Men skämt å sido, synd att de inte lägger det en helg så att vi "lantisar" också fått en chans att vara med. Hoppas det blir trevligt.
Du och jag hade samma tolkning av rörelse.

Svar: Tyvärr fanns det inte tid över till träffen igår. Jag insåg att det skulle bli tajt och det blev för tajt. Kändes bara dumt när jag eventuellt kunde varit där först vid sex-tiden.
Erik Kling

19 Tant Otto:

Nog var det rörelse in din triss :)

20 Marit Johansson:

Kul annorlunda tolkning, jag inser att jag aldrig tänker utanför ramen när det gäller fototeman :) får skärpa till mig...

21 Anita A:

Oj då, har jag fångat din kompis på övergångsstället! Det är ok att du lånar fotot! Tänk att man aldrig går riktigt säker på stan nuförtiden när alla har kameror med sig :)

Svar: Tack, det var snällt.
Erik Kling

22 Gammelsmurfen:

Nog visas det rörelse(r) alltid

23 Ingrid:

Tack för din kommentar och du undrade om tjejen på mittenbilden slog på en tamburin. Nej det gjorde hon inte, hon var så otrolige energisk och entusiastisk och gestikulerade med armarna hela tiden. Och eftersom jag ville lyssna på henne så ville jag inte börja ändra inställningarna på kameran./Ingrid

Steffe och Ingrid
http://steffesbilder.blogspot.se/

Kommentera här: