Hänger dokumentärt

 
 
 
 
 

 
Just det omgång 100 så det är tävling också! Så jag skriver Elements 12 också. :-)
 

Så kul! Jag märkte just, via bloggen Kråkvinklar, att en annan blogg Sinneskatten kört igång igen med sitt Tema fredag.
Den temabloggen har tagit ledigt en period, men är tydligen tillbaka igen, kul.
Så den här tavlan som hänger på väggen hos ABF blir mitt Tema fredag bidrag också.

Så jag gör ett undantag denna Ordlösa lördag och skriver lite också, för att berätta lite om Sinneskattens Tema fredag!
 
 
 
Just det, det här är också mitt bidrag till #blogg100, inlägg nr 57/100, bara 43 kvar!
 
 
Erik

Kommentarer:

1 llh:

Rolig, detaljrik tavla med mycket att titta på. Undrar just vad den heter.
Apropå undrar, du undrade om Dalis målning är med i Modernas surrealistutställning. Antar att du tänkte på Wilhelm Tells gåta. Ja det är den.

2 Violen på Brandholmen:

En detaljrik tavla i en stil som jag gillar! Den kan jag titta på länge!
Jag upptäckte också av en slump att Tema fredag har nystartat! Kul tycker jag!
Trevlig helg!

3 Anemonen:

En fantastisk tavla så mycket att titta på och begrunda.

4 Freja:

Är det trä eller tyg eller annat material eller blandat? Den känns verkligen spännande och kreativ!

Svar: Det är blandat, trä och tyg och lite metall. Kan ses på ABF-huset på Sveavägen.Var förbi på ett intressant föredrag.
Erik

5 Anita A:

Många detaljer i bilden. Intressant! Kan man se den någonstans eller är det något privat? Jag blev verkligen nyfiken :)

Svar: Du kan säkert gå in i ABF-huset på Sveavägen 41 och i trapphuset upp till stora salen hänger detta konstverk på väggen till allmän beskådan. Lustigt för du verkar ha varit ganska nära på din promenad, lite längre ner på Sveavägen bara. Du får ta dig tillbaka till biografen Grand och i samma kvarter men hörnet mot Adolf Fredriks kyrka, där ligger ABF-huset. Ja det vet du säkert redan, var ABF-huset ligger. :-)
Erik

6 Eva Trillian:

En tavla med många detaljer - och säkerligen mycket historia bakom :) Blir nyfiken, såklart! Det gillar jag!
Såg också att Sinneskatten satt igång igen - kul - vill - men hur mycket hinner man med? Skulle behöva en storvinst så jag kan sluta jobba ;)

7 Marit Johansson:

Vilken fin tavla på din bild. Tack för tipset att sinneskatten kört igång igen, kul!

Svar: Bara kul att kunna förmedla vidare nyheten om Sinneskattens tema. :-)
Erik

8 Linnéa:

Härlig tavla du dokumenterat, eller vad ska vi kalla det? Där finns ju så mycket att titta på.
Var finns den? Erik, Erik min käre vän, det är inte stork, Gråhäger, ute vid Isbladskärret, buss 69, från T-Centralen, en oas, ca 30 Hägrar boar där.
Ha det gott vi hörs!

Svar: Ha ha, ja jag och fåglar. ;-) Fast jag vet att en häger och en stork inte är så olika! Till en del påminner de om varandra eller hur? Jag kände inte till om deras lilla koloni där ute, det låter intressant. Buss 69 har jag åkt en del, ja du vet varför. Fast de häckande hägrarna har jag missat. Kanske dags för en fotoutflykt.
Erik

9 Linnéa:

Ha, ha, klantskalle vi åker ut en dag till Isbladskärret. Du kommer att dåna av förtjusning.
Kolla här
http://elsasdotter.se/2014/04/fototriss-vass/
Stor kram

10 juanna:

Fint konstverk - som oxå är en dokumentation!

11 Monica o Jacob:

Här var det mycket detaljer, undrar om dom fula gubbarna längst upp är kulturpersonligheter;-)eller möjligen politiker
Ha en skön söndag;-)

12 Stare Ström:

Fin tavla!

Och jag såg att sinneskatten hade startat igen hos Gärdsmygen!

Svar: Hi hi, ja så gör vi fotobloggare som kikar runt lite på varandras bidrag. Lite som "katten på råttan och råttan på repet", om man uttrycker sig så. ;-)
Erik

Kommentera här: