Himmel.


Himmel så vackert, hörde jag en som sa när jag själv var där inne i stan och fotograferade. Körsbärsträdens blomning har nyligen ebbat ut i Kungsträdgården, nu är det andra växter som pockar på uppmärksamheten. Brukar visa på denna magnifika blomprakt varje vår. I år tyckte jag att det var ovanligt många inne bland de japanska körsbärsträden och fotograferade de vackra blommorna. Det verkar vara fler och fler som upptäcker blomprakten och vill föreviga den på bild. :-)



Från Kungsträdgårdens blommande träd. Klicka bilderna större!

Onekligen vackert var än det blommande körsbärsträdet står, inne i Kungsträdgården eller ute i en förort som Aspudden. Jag gillar hur vackert det kan bli på bild. Speciellt mot en blå himmel.



Eller kanske så här.





Jag noterar att Petunia redan har öppnat sitt tema "Himmelsk". Anledningen till det är inte så konstig, snarare naturlig med tanke på datumet... Då kan dessa bilder passa ganska bra, det gillar jag. Även Birgittas tema "I like" får använda dessa bilder på de blommande träden. Trevlig helg!


Kolla även här på fler bidrag


Det finns många andra vackra bidrag hos Petunia


Erik

Kommentarer:

1 Monica o Jacob:

Riktigt läckert med det rosa mot det blå;-)ja man skulle väl vara bra konstig om man inte impades av den blomningen;-)

Ha en skön helg;-)

2 Toril:

Det var kjempefine himmelske bilder med den knallblå himmelen! Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg!:)

3 Laura Hegfield:

stunningly beautiful!

4 4U2:

Visst luktar de? I alla fall det jag sökte skydd under spred en härlig doft (men det var inte i Stockholm, det är kanske det ler).

Dina bilder gillar jag, de sista är otroligt vackra!

5 Cecilia Artista:

Åhh jag hade så gärna velat se körsbärsträden i blom i Kungsträdgården. Men icke i år. Min son däremot var där och fotade!

Vackra bilder Erik!

6 Mormor:

Det er nesten slik at jeg kjenner duften av dem.

Vakkert.

Ha en flott kveld .



http://www.starbear.no/mormor/2012/05/17/himmelsk-85/

7 Malys Krok:

Så vakkert det er med slik blomstring! Passet like godt til begge tema! Takk for hilsen! Ja vesken hører til bunaden min, Norlandsbunad. Vi hadde en flott dag i går, men myr hurrarop! Flott å se glade barn i sin fineste stas! -Margit-

8 Bertil:

Vad härliga vår bilder!

Tack för ditt resurch arbete o kommentar !

9 Melusine:

Blomstringen er vakker, ja himmelsk vakker!

Gode bilder du har tatt av den :)

10 Pia:

Utrolig vakkert! Jeg tror ikke det finnes noe vakrere enn rosa kirsebærsblomster mot klar blå himmel! Jeg så den samme blomstringen i Bergen i går, men da mot grå himmel. Ikke fullt den samme effekten ;) Det siste bildet ditt kunne gjerne hengt på min vegg!!!

Ønsker deg en glad dag!

Pia

11 SigridfraEnget:

Urläckert!

12 AnneKa:

Helt nydelig !!!!

Kommentera här: