Utsikt.


Fototrissen vill se någon utsikt denna vecka.
Jag tar några nytagna foton från ett stadsbesök in till Södermalm.



Utsikten i backen nerför Torkel Knutssonsgatan ut mot Riddarfjärden.








Utsikt mot Riddarholmen. Där pågår bygget med Citybanan och kommande tågtunneln under Riddarfjärden.

Här har du ett inlägg kring Citybanan och tågtunnelbygget! Ett av flera inlägg om detta stora bygge... här har du ett annat inlägg om Citybanan om du är intresserad!




Utsikten mot Stadshuset sett från Münchenbryggeriet.


Lite olika foton på utsikten över Riddarfjärden från Södermalm får bli mitt bidrag till denna triss. Jag lämnar in lite sent och det är stort intresse för utsikter, redan har över hundra lämnat in bidrag. Kul, blir mycket foton att titta på! :-)



Här hittar du många olika utsikter


Erik

Kommentarer:

1 Britten:

Härligt fint väder och fin blå himmel ni verkat ha haft. Fin bro på första bilden och jag blir nyfiken och vill se mer av trädet som skymtar fram på sista bilden. Bra trissat! :)

2 Beppan:

Älskar de där gamla vackra stenhusen!

Men var är snön??? :-)

3 Mormor:

Så nå får jeg sett meg om, tror jeg.

Flott triss.

Alltid morsomt å besøke deg :-)

God søndag :-)

4 Nukke:

Trevligt att se de där gamla stenhus i solen.

5 Kjell E/Flanören...:

Lite annorlunda utsikt än min. Nästan raka motsatsen, men icke för ty, utsikt.

Stockholmsbilder är alltid trevliga.

6 Pumita:

Vackra Söder-utsikter hos dig! Du fick en fin och solig promenad på kuppen. Det är både kul och hälsosamt att fototrissa. ;)

7 Linnea:

Har ändrat till Citybanan, tack för att hjälpte mig med felskrivningen, Ser att du varit där vid Vintagemässan. Var du inne o tittade på den dyra loppisen. Blev ju fina bilder som blickar över till andra sidan.

8 Tinezza:

Härligt fina Stockholmsvyer.

9 Hanna:

Får lite känsla av "smygfoto" när jag ser dina bilder, stadshuset tittar fram lite i skymundan i två av bilderna. Det ser vårlikt ut även i huvudstaden, trevligt.

10 Misswhatsit:

Vackra vyer från ett vårlikt Stockholm. En stad jag tycker mycket om. Här i norr är det rätt långt ifrån snöfritt och jag längtar efter våren:)

11 Lasseivomma:

Snygga utsikter, Stockholm är snyggt på våren.

Jag gillar den första bilden med bron allra bäst.

12 Rantamor:

Ja jag var också sen idag...äntligen har ju solen vågat visa sig här uppe och kollar ned på våra enorma snödrivor...

tittar på dina utsiktsfoton och tänker....

suck...ingen snö !!!



Tjingelingen, inga snö på mina heller men då var det sommar....

13 Anki-itte:

Du visar bilder från vårt vackra huvudstad och det blir en fin triss.

14 Anna ....tassar in..:

Det finns verkligen så mycket fint i vår huvudstad..och att få en glimt när man sitter här hemma är så pass trevligt..

15 Lena o Tommy:

Gillar bilder med stadsmiljöer. Dina är fina som vanligt!

16 Pysselfarmor:

Ja just de där utsikterna känner jag väl igen eftersom det är "runt" min arbetsplats på Söder.



Och i Mûnchenbryggeriet, högst upp, jobbade jag i slutet av 1970-talet och början av 1980.



Undrar när vi ska springa på varandra där på Söder?

17 carina:

Utsikten mot Riddarfjärden gillar jag.

Du frågade varför utsiktstornet var stängt...lågsäsong

i dalom kan jag tänka det beror på.

Jo, hon som står där för att försöka få lite extra längd är jà det ;)

18 Anitas Blogg - Malta:

Dina nytagna bilder tyder på vår ! Jag ser blå himmel och vackra Stockholmsvyer som minner om fina tider då jag en gång bodde på Södermalm. Tack för det ;-) Känns som det är dags att resa hem en sväng snart :-) Första bilden blir min utsikts favorit i din fina triss.

19 llhertz:

Det har varit några riktigt fina vårdagar i Stockholm denna helg. Det har du sannerligen fångat med den äran! Jag väljer alla tre fotona, varför sålla bort en enda solig vy :)

Tack för din fina kommentar! Huset du ser är landstingshuset på Kungsholmen och gångstigar runt det samma. Hjälper det din orienteringsförmåga och igenkänning?

20 Marja:

Fina vyer från ett soligt Stockholm! Längtar till sommaren, då jag får komma dit igen.

21 Pialotta:

Södermalm är vackert .. kul att se bilder/utsikter som jag inte ser var dag precis :)

22 Annelie:

Härligt väder fick du dagen du fotade dessa sköna utsikter. Fina kvarter och det där med citybanan är ganska intressant faktiskt. Den vänder upp och ner på hela stan. Men det blir nog bra när det blir färdigt tror jag.

Tack för den fina kommentaren!

23 skogsfrun på dal:

Även om jag inte gillar städer är stadsbilder ofta intressanta att betrakta. Gillar din triss där den vackra staden badar i ljus.

24 Karoleen:

Vackra Stockholm =)

25 Emelie:

Trevlig triss =)

26 Ingrid:

Så vackra foton med utsikter från Stockholm. Din första bild gillar jag mest.



Tack för din kommentar hos mig!

Vi hade verkligen tur när vi var runt på São Miguel. Jag har många riktigt bra bilder just från Tvillingsjöarna. Lite disigt, molnigt var det, men diset gör nästan fotona ännu vackrare.



Ha en fin vårvecka!

27 Charlotta:

Fin triss från huvudstan. Tror jag känner igen någon av utsikten från mitt endaste turistbesök i somras. :)

Kommentera här: