Lugn & ro.


Att finna lite lugn och ro det vill vi nog alla ha ibland. Nu under sommaren är det många som letar upp sina egna favoritplatser för lite lugn och ro. Jag tar det lugnt och lämnar in mitt bidrag lite senare än vanligt. Simma lugnt!




Så passande att Helena har valt lugn och ro till tema denna vecka.





Kvällslugnet kan vara så vackert att avnjuta på sommaren.





Sommarnätterna är så ljusa och fina. Fina nätter kan ge extra lugn och ro. Ibland vill man inte sova.





Det kan vara så fridfullt en sommarmorgon. Att då slå sig ner och ta det hela med ro och bara titta ut över det lugna vattnet kan ge sinnesfrid åt även de mest stressade.

Lite lugn och ro ute på landet, vid sommarstugan blir min triss denna gång.



Här finner du många andra bidrag


Erik

Kommentarer:

1 Jah Hollis:

Ja, man ska inte hetsa fram sina trissbidrag. Fina och lugn och ro-fyllda miljöer i dina bilder. Nu ser vi fram mot en fin och rofylld sommar. En månad kvar till min semester. :-)

2 Tinezza:

Oj vilken härlig första bild. Verkligen lugn och ro. Fint trissat och ett skönt lugn och ro i dina bilder :)

3 Erika:

Första bilden är vidunderligt vacker.Ljusa nätter har vi uppe hos mig, det är endast lite skumning mellan 01:00 02:00 sedan ljusnar det igen. Kan gå omkring i bostaden om nätterna utan att tända någon lampa. Sista bilden alstrar verkligen sommar.



Vinkelevink

4 Linnéa:

Rofyllt blev det ju på dina bilder! Är själv ganska morgonseg, så jag kan tänka mig fördelen med att tassa iväg när lugnet står "som spön i backen" och du kan lyssna till stillheten.

5 Anitas Blogg - Malta:

Vilka fina bilder ! Ger verkligen en känsla av lugn och ro tillsammans med din text. Jag väljer utan tvekan sista bilden, sinnesfrid en sommarmorgon ! Tack, det längtar jag efter.

6 SigridfraEnget:

Hela trissen andas ro...

7 Tinkerbell:

Jättefina bilder ... Lugn och Ro!!!

8 Gunvor:

En härligt lugn o fin triss. Jättefina bilder.I den sista bilden finner jag lugnet!

9 Ninni/fotografia:

Du får mig att längta till vårt sommarställe med dina härliga sommarbilder. Den fridfulla sommarmorgonen med spegelblankt vatten och fågelkvitter...då känner jag mig alldeles lugn och avkopplad.

Hoppas vi får uppleva många såna i sommar.

Må så gott!

10 Ingrid:

Så rofyllda och vackra bilder.

Den sista är rent magiskt skön.



Svar på din fråga: Stora Torget invigs den 30 juni och då ska det förhoppningsvis vara färdigrenoverat.



http://www.helagotland.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7745473

11 Monica o Jacob:

Härligt rofyllda bilder, bra att du tar trissandet med lugn och ro;-))))

Bild ett blir min favorit.

Humlan sitter på husväggen, undrar om den inte värmde upp inför dagens arbete.

12 Annelie:

Ljuvligt! Riktigt ljuvligt!

13 llhertz:

Riktigt rofyllt där ute vid sommarstugan!

Undrar lite var i landet den kan befinna sig?

Och sen hoppas jag att det är en badsjö du visar för något mer lugnande och rogivande än en still simtur finns inte!!! Därför, och för den frodiga grönskan, är sista bilden min givna favo :)

Svar: På Kvarntorpshögen ryker det från undergrunden och är varmt på vissa ställen. Man håller sig till anvisade gångstigar om man är klok.

14 Barbro S:

Så väldigt vackra bilder som verkligen stämmer med temat. Håller med om allt:). Själv flyttar jag nu ut till stugan också för att finna ro.

15 Anni:

Men vilket fantastiskt läge du har på din stuga! Det låter bra att du kan känna lugn och ro där och blunda för alla "måsten" som jag antar kan finnas :-)



Tidiga morgnar än nog det allra bästa (för en tonårsförälder), så jag väljer din sista bild!

16 Mona:

Jag älskar kvällar och ljusa nätter. Jag skulle säkert uppskatta fridfulla morgnar också - om jag vore vaken. Det är härligt när lugnet lagt sig. Jag badar t ex i stort sett aldrig mitt på dagen när stranden är fylld av folk. Sen eftermiddag/kväll är det mycket skönare. Det ser härligt ut vid din sommarstuga. Som du förstår av det jag skrivit så är första bilden min favorit.

17 Åke:

Tack för kommentaren! Själv är jag en morronmänniska, så jag väljer din tredje bild att njuta till. Höra fåglarna vakna till liv, en spegelblank vattenyta eller bara känna lugnet innan brisen tar i, vad kan ge mer sinnesfrid ?

18 Anita A:

Underbart läge för sommarstugan, ett ställe att tanka lugn och ro.

19 Hanna:

Fina bilder från vårt vackra land. Sommarens solnedgångar är något alldeles speciellt. Kom faktiskt precis hem efter ett kalas på landet, min väninnas sambo som körde kommer från Nya Zeeland och han påpekade just att Sverige är underbart på sommaren. Sista bilden är verkligen rogivande med det stilla vattnet, förstår att det ger sinnesfrid.



Tack för din kommentar!

Kommentera här: