Kommentarer:

1 Pialotta:

Tänkte oxså först på att fota äggen, men tänkte om ;) Riktigt fiffigt o bra foto Erik :)

2 Erik Semlan:

Eftersom ingen ännu verkar ha tagit äggen, så kör jag tjoget... ;-)

3 Cecilia Artista:

Ha ha - vi har visst tänkt lite lika idag!

Ja det är gott med ägg. Jag äter det varje morgon!

4 Linnea:

En klassiker! Ett tjog ägg tack! Bra jobbat Erik.

5 Mormor:

Et snes egg.

Blir en stor omelett dette.

Ha en deilig dag :-)

6 Lasseivomma:

Jo, det första man tänker på i tjog, så är det ju ägg. Dock vet jag ingenstans där man kan köpa just ett tjog, 6, 12, 18 eller 30, vad är det för skick och fason? Jag ser ju att du har "fuskat" och ätit upp minst en rad för att det skulle stämma.

7 Hanna:

Ett tjog med ägg, det kan bli många pannkakor i morgon, eller varför inte en sockerkaka. Fint!

8 SoF:

Absolut glasklart!



Personligen bland det första jag tänkte på när jag kom på veckans tema med (bl.a.) "ett tjog".



Tack/Glad Onsdag!

9 Birgitte:

Åh ja en æggekage til aftensmad det er af vejen ;-)

10 Rimkogeren:

Svar: Begge ligger i Nordjylland tæt på Limfjorden- Paris ligger syd for Lemvig, Rom nordvest for Struer. Afstand 15-20 km, så der var altså tid til en kaffepause.

Fin tolkning. Jeg kan godt fortstå at en kylling kan komme ud af ægget, men hvordan er den kommet ind??? ;-D

11 Marit Johansson:

Ja det var en bra tolkning! Enkelt och fint.

12 Eva:

Det är ju ägg man tänker på när man hör tjog :-) Absolut!

13 Malys Krok:

20 egg = et snes! Stilig tolkning! Takk for hilsen! Du har helt rett i at mine ekorn er laget av hasselnøtter! Og piperensere. Det er min datter som har laget dem for mange år siden. Hun gav dem bort, to og to. Ha en fin kveld! -Margit-

14 fru Vallmo:

Har lärt mig idag någonting nytt, tack vare dig! Har alltid undrat vad ett tjog med ägg är/var!!! ;)

(Trodde det var nån deg ;) )

Kul!

15 ElinsPhoto:

Tack så mycket för den värmande kommentaren :)

Smart tolkning på temat!!

16 juanna:

Det kan inte bli mer klassiskt än så här - speciellt för oss som nått "mogen" ålder.

17 Asbjørg:

Flott tolkning av tema!

18 Marja:

Ett tjog ägg. Enkelt och smart. Råkade du ha ett helt tjog hemma?

19 Anni:

Nu fick du tänka länge för att komma på motivet! ;-)



Undrar om inte alla tänker just på ägg när man säger tjog?



Och ja, visst har det hänt att jag kastat pil. Ibland lyckas jag träffa tavlan också ...

20 Pysselfarmor:

*fniss

tänkte på den där lösningen - vilken tur att jag inte gjorde den...hade inte så många ägg hemma och funderade om jag skulle våga gå in i någon affär på väg till jobbet och fotografera, men blev feg därav portnumret i stället...

så observant du är tänkte inte alls på att det kunde vara s:t Erik utan tyckte att det blev en "gladare" bild ;-)

21 Lena A:

Tänk jag associerade också tjog med ägg. Förträfflig lösning på utmaningen. Snyggt fotat också.

22 Beate:

Helt suveränt bidrag!!1 Älskar det. Omgångens absolut bästa och mest fyndiga!!!



PS. Fick du köpa en ny "platta" ägg för OO?!!! Japp, det fick du nog, men vad gör man inte för dessa roliga teman:-)))) DS.

23 Pumita:

Haha, och jag som trodde att jag tog den enklaste vägen... eller jo, det gjorde jag kanske för dina kunde ha gått sönder på hemvägen. ;) Snyggt jobbat!

24 Mona:

Det här är ju klockrent. Själva essensen för begreppet ett tjog.

25 Mariane:

Godt billede, 20 æg, sikken en masse man kan lave af så mange æg.. hehe.. flot tænkt!!

26 Janne:

Inte många idag som vet vad ett tjog är. Nästan enda gången man tänker på ett tjog är när det sammanknippas med ägg.

27 llhertz:

När jag funderade på temat försökte jag komma på något annat än ägg som förknippas med ett tjog men jag gick bet. Det är ett uttryck som etsat sig fast i medvetandet när andra användningar försvunnit.

Snyggt klockren bild på många sätt ;)

28 Sivinden:

Et snes egg passer jo utmerket:)

Kommentera här: