Fototriss # 165


Kärlek och romantik. Ja, alla hjärtans dag är på gång (14 februari).

Den här veckan är det också tävlingsdags igen i Fototriss. Kolla här på presenter från CoolStuff!





Den romantiska fasen är väl på sätt och vis förbi när man varit tillsammans i så pass många år som jag och min sambo har varit? Vår samvaro har mognat till en djupare kärlek. Men visst kan jag känna lite romantik ibland när jag ser min kära sambo på andra sidan middagsbordet.

Jag blandar lite och bjuder på denna triss. :-)



Börjar med ungdomsförälskelse.

Ungdomarna känner jag inte, men tyckte bilden passar bra i sammanhanget (om nu någon undrar varför fotot är med?).
Nu går vi över till min egen favorit, min egen stora kärlek. Det har gått lite tid mellan de två bilderna här under, men det förstår du säkert själv när du skrollar vidare.



En variant på närkontakt med mycket kärlek.



Min kärlek nummer ett (till vänster). (Fotot togs för några år sedan...)





Andra romantiska bidrag finns här,


Erik

Kommentarer:

1 Eva:

Fint trissat! Kärlek i mängder :-) OCH romantik!

2 Pysselfarmor:

Härlig värme i dina bilder!

3 Hanna:

Fin tolkning och kul att se att kärleken finns kvar även efter ett antal år :0)

4 Linnea:

Den va väl go och kärleksfull din triss. Det är inte lätt med romantiken till vardags, men det fixade du med paret på sjöberget.

Lycka till med tävlingen!

5 Barnens Hjältar:

Jättefina bilder, vad mysigt :-)

6 Misswhatsit:

Vacker triss med både kärlek och romantik! Klockrent till temat:)

Ha en fortsatt fin helg!

7 Lotta:

Fin tolkning med mycket värme och kärlek, gillar speciellt tanterna!

/Lotta

8 Lasseivomma:

Mysiga fina bilder som förmedlar stämningen väl.

9 Nukke:

Mitten bilden är så varm och vacker !!!!!

Bra bilder har du hittat i temat annosr också !



Trevlig söndag !

10 Anna ..tassar in..:

Kärlek..ja det är ingen tvekan..härlig triss med en go tjej som tar priset där på slutet..grattis till en så härlig kärlek..

11 Ingalill:

Underbart triss, mitten bilden är så vacker :)

12 Tant otto:

Fina kärleksfulla bilder!

13 Pumita:

Så mycket värme i dina härliga bilder! :)

14 Maria Lundmark Hällsten:

Kärlek och romantik är ju så mycket, och inte kunde man sätta in bilder på alla i sin familj heller. Du har en fin triss, och du, min man och jag har varit tillsammans i snart 28 år, men det blir bara bättre :) Det är äkta romantik och kärlek det.

15 Tinezza:

Kärlek, värme och romantik !!!

Mer behövs inte sägas i denna triss

16 Rajson:

Kärleken till våra nära och kära är det viktigaste som finns. Kan inte köpas för pengar.

Finstämd tolkning!

17 Gärdsmygen:

Mittenbilden blir min favorit!

18 Karoleen:

Mysig triss =) Härliga bilder =) Fin triss =)

19 Beate:

Otroligt fina bidrag! Gillar speciellt tvåan, den är så spontan och fin.

Bra trissat!

20 The one and only Nettan:

Härlig triss. Och visst kan det vara så att kärleken mognar till en annan nivår men det är ändå kärlek som måste vårdas.

21 Kerstin:

Så mycket kärlek och värme det finns i dina bilder.

22 Monica o Jacob:

Härligt med en stor kärlek som består, bra triss med både romantik o kärlek.

Ha en skön söndagkväll;-)

23 llhertz:

Underbar bild av och på kärlek nummer ett

med en megaparaplydrink dessutom.

Mittbilden är en 100%ig fullträff i glädje och kärlek.

24 veronica-ifokus:

Härlig tris men mycket kärlek och romantik! Faller för sista bilden för att det är din kärlek!!

25 Birgitta - FOTO chip:

Mycket kärlek här och som visas på olika sätt - vad fin den är kärleken :)

26 Janne:

Kärleksfull triss, härlig tolkning.

27 Bildgatan:

Vilka fina bilder med massor av kärlek och jag brukar inte peka ut någon bild men måste göra det med mittenbilden som jag verkligen tycker om med massor av härliga och sköna känslor. Gillar också dina övriga foton så ingen skugga över dem.



Apropå romantik så tänkte jag så här att när vi varit tillsammans så länge och det trots allt finns en slentrian i vardagslivet så är det extra kul att mysa till det med det som jag ser som romantiskt. Det behövs inte mycket men bara lite uppiffning i tillvaron kan behövas lite då och då - min typ av romantik.

28 Cecilia Artista:

En personlig och mycket kärleksfull triss!

29 Emelie:

Fin triss, gillar nog den sista bilden mest =)

30 Hedwig:

Såå mycket kärlek, värme och glädje. Och blicken från lilltösen som inte får smaka på drinken.

31 Anni:

Myyysigt! Men du, tänk så spännande det vore att överraska henne med något riktigt romantiskt? Efter "alla dessa år". Alla kvinnor gillar att bli uppvaktade ...

32 Charlotta:

Kärleksfull triss!

33 ormbunke:

Mycket kärleksfulla bilder alla tre. Ha de gott. Anita

34 Åke:

Kärleksfulla bilder alla tre :) Bild nr 3 får min röst!

35 Anitas Blogg - Malta:

Fin och personlig triss med kärleksfulla bilder. Och dina inledande ord, så sanna, så sanna !

36 jonna d:

Fin tolkning. Mitten bilden faller mig mest i smaken.

//jonna d

37 Lotta:

Första bilden är min favorit av dina fina bilder!!!

38 Pialotta:

Det är väl fint Erik, när man haft en lång relation med sin livspartner och det mesta har funkat... då är vänskapen mellan så himla viktig .. Som ens bästa vän liksom :) Härliga bilder alla tre :)

39 Marias Hörna - Njut av Livet ♥:

Sann och fin kärlek. En jättefin triss du fotat. Kul att titta in hos dig. //Maria

40 Jenny:

Fina bilder!

41 Anita A:

Toppenbilder på temat - alla tre!

42 Kerstins foto:

Visst är det så, kärleken mognar med åldern. Fin triss från dig Erik, gillar speciellt mittenbilden. Den blir jag riktigt glad av. :)

Ha en fin tisdag.

43 4U2:

Nog är det kärlek du visar allt!

Kommentera här: