Tydligt!


Jag gillar de lite äldre skyltarna där man tydligt ser vad som säljs inne i butiken. :-)

 
 
Tänkte inte på apotekskylten, utan den andra som är närmare. ;-)
När jag visar denna skylt så varför inte en till? En neonskylt som syns vida omkring när man passerar förbi Slussen.
 
 
 
Passar på att visa en annan trevlig skylt som bonus, som en liten animation, en gif-bild (fann den när jag surfade runt nyligen). Tyvärr osäker på vem som gjort animationen, tror han som gjort giffen heter Staffan Rahm. Jag tycker den är riktigt snyggt gjord. :-)
 
Fotot överst får bli mitt bidrag till "Skyltsöndag" denna gång.
 
 
 
Erik

Kommentarer:

1 Hanna:

De där glasögonen ser ut som något man kan hitta hos Dame Edna ;0) Den där stilen på glasögon var det väl på 60-talet? Jag är född på 70-talet och då var alla glasögon enorma istället. Stomatol-skylten hade jag glömt bort, den är ju underbar. Riktigt snyggt animerat.

Nästa söndag är det som vanligt öppet i nästan alla butiker i Örebro. I Wadköping och på Stallbacken är det julmarknad. Kl. 17 är det som sagt "O,Helga Natt" på Stortorget med Peter Flack, Molly Sandén och Eric Gadd, alltihop filmas och visas på TV4 på julafton. Det är vad jag vet som händer. :0)

Svar: Det var en hel del aktiviteter, kul. Då lär säkert många ge sig ut på gatorna och bland affärerna!
Erik

2 Della:

Ingen tvekan där inte. Där vankas glasögon.

3 Pumita:

Vilka häftiga glasögon! Dem gillar jag mycket, inte på mig alltså men som skylt. Perfekt! Och Stomatol-skylten är förstås en klassiker. Kul att den blinkar! :)

4 Stare Ström/Kråkvinklar:

Ha! Roliga skyltar båda två!
Fick också googla på vad puma heter på latin. Inte är det då Lynx, för det är vårt lodjur. Puma concolor eller Felis concolor är vad jag kommer fram till. Men cykeln säljer kanske bättre som Lynx?!

5 Benita:

Gillar båda skyltarna. Glasögonen ser roliga ut och stomatolanimationen är häftig.

6 Marit Johansson:

Jätterolig glasögonskylt och den där Stomatolskylten känner jag allt igen!

Kommentera här: