Sitter ihop


Att bitarna sitter ihop är ju hela idén med ett pussel.
Så det var min första tanke, när jag såg Sinneskattens val av fototema - sitter ihop är ämnet denna fredag! Men så ser jag bland de inlämnade bidragen att det redan har gjorts (och jag vill inte härma någon annan deltagare, så då går det bort).
 
(Du kan klicka bilden större!)
 

Så vad ska jag då välja som sitter ihop och är egen variant?
Varför inte lite hantverksteknik av det äldre slaget (även om det är lite fusk). Men det såg bra ut och de sitter fint ihop och det är ju ändå huvudsaken.
 
 
 
 
Funderade även på att visa något helt annat, men det sparar jag till annat lämpligt tema!
 
Hoppas du får en skön helg. :-)
 
 
Det finns många olika bidrag hos Sinneskatten!
 
 
Erik

Kommentarer:

1 Violen-Brandholmen:

Ännu en klurig vinking av temat. Intressant med gammal hantverksteknik.

Trevlig helg!

2 anemonen:

Det var ett alldeles utmärkt val till temat. Klockrent så att säga. Jag är förtjust i smålandsgärdsgårdar.

3 Charlotta:

Härligt med gärdesgården - så vackert ihopsatt (även om en och annan spik har hjälpt till)

4 Monica o Jacob:

Läcker gärdsgård, har funderat i flera år på att sätta upp en runt huset.
Pussel är alltid ett kul tidsfördriv, har fått ett med tre schäfrar som jag ska ta mej an vilken dag som helst.
Ha en skön helg;-)

5 carina:

Nu blir vi nyfikna på vad det är?
men vi får hålla oss och njuta av din gärdesgård!

6 Stare Ström/Kråkvinklar:

Det ser ut till att sitta väldigt bra ihop!

7 SoF:

Tack Erik för vänliga ord om mina bilder!

Kul att du inte blir besviken... ;)

En skön och glad helg önskar: SoF

8 Nett:

Tjusigt de sitter ihop :)

9 Anki-itte:

Det var ju helt rätt tänkt. Tänkte själv inte på pussel trots att jag gillar att pussla.

10 Laura:

Gammal hederlig bygge... jag älskar såna stakett!

SV: Ja, cappuccino & latte är så gott! :)

11 Pialotta:

Bild nummer två är ju riktigt fin med sitt hantverk ... gillar sånt i verkligheten oxså :) Hallå Erik, det var ett tag sedan :)

12 Pysselfarmor:

En suveränt klurig lösning av dig och hantverksnörd som jag är så gillar jag detta till 100%. Skulle gärna vilja ha en sådan runt min gård...men ack vilket underhåll det skulle bli och till vilken nytta...finns ju inga kor, hästar, får eller getter här längre.

jo den där Gorbatjov stod tillsammans med en massa andra regenter i ett skyltfönster på söder och då började jag klicka klicka och klicka fast dem alla...folk som gick förbi tittade, men det är jag van vid och bryr mig inte... ;-))

13 Mona:

Snyggt att man försöker använda sig av gammal hantverksteknik. Perfekt val till temat.

14 Bildgatan:

Vackert på rätt plats och visst sitter de ihop, de blir också ännu vackrare ju äldre det blir. Konstigt att alla fina saker blir vackrare ju äldre de bli (och värdefullare) medan vi människor blir mindre och mindre värde med stigande ålder. =)

Angående mitt sitter ihop så finns det på gränsen, tror att det står ganska exakt - "mycket" sådant som symboliserar samarbete och gemenskap har de satt upp där.

15 Ulla Laiho:

Gärdsgårdar verkar ha kommit i ropet igen. Det är en fin och detaljerad bild du visar.

Kommentera här: