Himmelsk.


Detta hus är ganska speciellt. Jag har passerat det många gånger och noterat det. Nu stannade jag till och tog några foton också.
Tycker det passar bra till Petunias fototema "Himmelskt".


 
 
 
Detta tak tycker jag triggar igång fantasin. Blir du också nyfiken på huset när du ser detta tak?
 
 
Det här taket med sina fönster och annat intressant blir även mitt nya valfria fönsterbidrag till Susannes fönstertema (som tagit semester några veckor just nu).
 
 
(De underhåller systemet på blogg.se just nu och det går inte att komma åt bildarkivet alls, få se när funktionen återvänder på bloggen? "Arkivet är temporärt inaktiverat, pga databas underhåll" skriver de. Känns frustrerande att inte kunna fixa allt på inlägget. Nåja dags lämna in i alla fall!
Så klart bra att detta underhåll/förbättring görs, men just nu inför en helg, det är kanske lite dumt kan jag tycka?)
 
Erik

Kommentarer:

1 Maria:

Klart man blir nyfiken på hur resten av huset ser ut :)
Härlig himmelsk bild är det i alla fall!
Trevlig helg!

2 Mormor:

Et himmelsk vakkert bidrag. Det får man vel si? Min yndlingsplass på jorden og vannet holdt 18°, så det ble badet ved den lille "klippan", Jeg tror meg må begynne å ha med reservehåndkle.
Ha en fin helg :-)

3 Della / Var Dag ett Äventyrv:

Det är verkligen fantasitriggande med alla sina vinklar och vrår.

4 Monica o Jacob:

Snyggt, mycket tinnar och torn blir otroligt nyfiken på resten av huset finns det i Stockholm tro;-)
Härligt blå himmel.
Ha en skön fredagkväll;-)

Svar: Finns säkert anledning att återvända till huset i annat tema. Huset finns på Södermalm.
Erik

5 Mona:

Vackra och intressanta tak och byggnader. Tornet ser väldigt spännande ut. Underbar blå himmel.

6 Hanna:

Snygg bild över takåsarna, snygga takåsar också. Gillar fönstret som står på glänt. Undrar om det går att sitta däruppe under det lilla taket med flaggstången, en perfekt plats att sitta och filosofera på.

Blogg.se verkar ha ett och annat problem just nu, för det är ofta jag hamnar hos den där förrymda kossan när jag besöker er. Hos vissa går det inte att kommentera överhuvudtaget.

Svar: De håller på och stuvar om en del på blogg.se. Hoppas de snart blir färdiga!Kul att du kom in och kunde kommentera. :-)
Erik

7 Nette Cecilia:

Spännande hus ,Nette

8 Melusine:

Passer veldig bra til Himmelsk :)

9 Joy:

flott skaperverk!

10 Pumita:

Vilken vacker bild! Skulle gärna sitta där i tornet och filosofera... kanske med en fika. :)

11 Åke:

Mycket trevlig bild. Bra fångad! Det går inte att komma närmare himlen i detta hus!

12 sven:

det känns nästan lite sagoboks aktigt över den här byggnaden, tornet och fönstren. Väldigt fint är det.

13 Susanne:

Oj, det var en läcker bild med annorlunda takvy!

Kul att du tänker på Veckans fönster nu när jag inte har gjort det. Men på fredag är det dags igen - med temapresentation på torsdag kl. 17. Välkommen då!

Kommentera här: