Färgrikt.


Vilken tur jag har att Susanne väljer fönstertemat färgrikt! :-)
Jag besökte nyligen Uppenbarelsekyrkan i Aspudden och där plåtade jag en del färgrika fönster. Bara för ett par dagar sedan hade jag med några fönster från kyrkan. Så jag tar med lite av kyrksalens speciella fönster här också, passar bra till färgrikt.
Fönstren består av uthuggna färgade glasbitar som sedan är ingjutna i betong.
Du kan läsa lite mer om kyrkan här och ett annat inlägg jag skrivit finner du här.



Del av östgavelns altarfönster.



Färgrikt fönster från Uppenbarelsekyrkan.

Vill du se mer av kyrkan så kolla gärna på Juannas många fina bilder i detta blogginlägg! Hon berättar också en hel del om kyrkan, mycket intressant. Själv har hon har valt en annan kyrka och annat fönster noterar jag.
Här hittar du en kortare film om kyrkan!




Andra färgrika fönster hittar du här

Erik

Kommentarer:

1 Linnéa:

Snacka om färgrikt! "Älskade" Uppenbarelsekyrka, när du som helst är där, så ser solen alltid ut att lysa igenom det vackra!

2 Klimakteriehäxan:

Mycket vackert!!!

3 Pysselfarmor:

men jösses vilka bilder!! Den kyrkan måste jag nog beskåda någon gång!

4 Hanna:

Imponerande! Jag är inte så värst religiös av mig, men besöka kyrkor är ett måste under sommarhalvåret. Den här verkar vara något ut över det vanliga, klart värt ett besök.



Tack för din fina kommentar, jag dras till ruffiga hus, de verkar kalla på mig ;0)

5 Mia:

Himmel!!! Jag KAN inte låta bli att förundras över vilket enormt arbete som är lagt ner på dessa fönster...vilket hantverk...Vackert, Erik!

6 Lissen:

Tjusiga konstverk, är fönstren och mäktiga i sin storslagenhet.



Ha en fin helg, här snöar det för fullt. // Lissen

7 larans:

Vackra och färgrika fönster. De måste sprida ett mycket speciellt ljus där inne i Uppenbarelsekyrkan.

8 juanna:

Det är som jag skrivit tidigare inget ovanligt att vi befinner oss på samma plats dock inte samtidigt.

Kyrkan var en otroligt färgrik upplevelse.. och du har fångat en del av den!!

9 Della:

Väldigt speciell kyrka. Och intressant läsning.

10 annette:

Mycket vacker kyrka och ett underbart färgrikt fönster, har varit där och det är något alldeles speciellt med den byggnaden!

11 Susanne:

Vilka fantastiskt vackra fönster! Det måste kännas mycket mäktigt att stå där och titta på dem. Tycker om att de olika fönstren tonats i samma färg i din nedre bild.

12 Stare Ström/Kråkvinklar:

Vilka vackra fönster!

Leden att "sabotera" din fördomar om Ukraina! Men i Kiev såg jag faktiskt en Lamborgini! Gummorna finns på landsbygden. Skillnaden mellan fattig och rik är enorm. Och aldrig har jag sett så många öppet prostituerade som i Kiev.

13 Fia:

Mycket vackert! Kyrkor och kyrkofönster är ofta väldigt fascinerande.

14 Pumita:

Vilken ståtlig byggnad, otroligt fint! Samtidigt kan jag inte låta bli att muttra om kyrkans stora rikedomar... nja, nu ska jag inte vara sån. ;) Snygga bilder!

15 Gärdsmygen:

Oj vad färgrika fönster den kyrkan har!

16 Anna ..tassar in..:

Himmel så mäktigt..som en uppenbarelse rent av :)

17 Ninnie:

Å, så vackert! Kyrkofönster som de här är ju så fina.

18 Sven:

oj oj oj, här var det verkligen färgrikt.

19 Jah Hollis:

Vackert och synnerligen färgrikt och färgstarkt.

Kommentera här: